جزئیات تیراندازی در حرم امام خمینی و مجروح شدن چند نفر\

جزئیات تیراندازی در حرم امام خمینی و مجروح شدن چند نفر

  • کد خبر: 211839
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1396 - 10:56

پس از حادثه تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی فردی مسلح لحظاتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است

 بنابر اعلام جماران، شنيده ها حاكيست دقایقی قبل یک مهاجم تیرانداز با ورود به صحن غربی حرم مطهر اقدام به تیراندازی کرده و تا کنون آمار مجروح شدن ۲ نفر قطعی می باشد.

 براساس برخی از گزارش‌های تایید نشده، در این حادثه یک نفر کشته  و ۵ نفر مجروح شده است؛ یکی از حمله‌کنندگان به حرم امام خمینی(ره) خود را به صورت انتحاری منفجر کرده و دو فرد دیگر دستگیر شده‌اند.

 

*** براساس اعلام مرکز اورژانس، در پی حادثه در حرم امام خمینی (ره) تاکنون 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

*** بر اساس آخرین اخبار دریافتی، ماموران در حال خنثی سازی یک بمب در حرم امام خمینی هستند.

*** یکی از عاملان حمله که جلیقه انتحاری پوشیده بود خود را منفجر کرد، فردی که در حرم ⁧ امام خمینی ⁩ خود را منفجر کرده یک زن بوده است.

*** روایت شاهد عینی از حادثه تروریستی حرم امام: «سیدمحمد کرمانی» قاری محفل حرم امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با فارس:

--- پس از پایان محفل در حال خروج از درب غربی حرم بودیم که چند فرد مسلح به سمت مردم تیراندازی کردند.
--- یکی از عوامل تیر‌اندازی در حالی که بقچه‌ای در دست داشت قصد ورود به داخل حرم را داشت که توسط مردم و نیروهای امنیتی دستگیر شد.
--- پس از تیراندازی مردم به سمت درهای ورودی حمله کردند و نیروهای امنیتی دربهای حرم را بستند و ما اکنون در حرم محبوس هستیم.
--- تروریست‌ها دو خودرو داشتند و یکی از آنها خود را منفجر کرد.

 

*** 12:44 * زن تروریستی که گفته می شود سیانور به همراه داشت زنده دستگیر شده است و یک جلیقه انتحاری نیز خنثی شده است.

*** 13:20 * درحالی که گفته می شد صدای انفجاری دیگر از حرم مطهر شنیده شده است این خبر تکذیب شد، در حال حاضر نیروهای امنیتی مشغول بررسی اطراف حرم هستند و به چند خودرو مشکوک شده اند.

*** 14:05 * درحالی که به نظر می رسید درگیری ها به پایان رسیده و تروریست ها کشته و دستگیر شده اند، هم اکنون صدای تیراندازی از ضلع شمالی حرم مطهر امام(ره) شنیده می شود. (این خبر تکذیب شد)

*** هرگونه تیراندازی و حادثه جدید در حرم مطهر حضرت امام  تکذیب شد.

 

*** توضیحات مرکز اطلاع‌رسانی پلیس: 

- صبح امروز تروریست‌هایی قصد ورود به حرم حضرت امام خمینی (ره) و کلانتری حرم را داشتند که با ضرب گلوله تک تیراندازان پلیس ناکام ماندند. یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرده که در پی این اقدام به کسی آسیب نرسید.

- تروریست دیگری که اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده بود، با ضربه گلوله‌ای به سرش از پای در آمده و قبل از منفجر کردن خودش تحت کنترل قرار گرفت که از این فرد مقادیری نارنجک و مواد منفجره کشف و ضبط شد.

-در این میان یکی از ماموران پلیس زخمی شد که حال عمومی وی کاملا مساعد است. در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی در محل حضور داشته و اوضاع محدوده را کاملا در دست دارند ضمن اینکه عوامل سپاه انصار نیز که مسوولیت حراست و حفاظت از حرم امام خمینی (ره) را بر عهده دارند در محدوده مستقر می‌باشند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار