کدخدایی: ۲ هزار نفر به آمار تایید صلاحیت‌ها اضافه شد\

کدخدایی: ۲ هزار نفر به آمار تایید صلاحیت‌ها اضافه شد

  • کد خبر: 2111724
  • چاپ
  • انتشار: 12 بهمن 1398 - 13:27

استناد نیوز، سخنگوی شورای نگهبان از اضافه شدن ۲ هزار نفر به آمار تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس خبر داد.


به گزارش استناد نیوز، ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای در این شورا و هیئت‌های نظارت استانی و شورای نگهبان در دوره اول، گفت :از 16 هزار و 33 نفر که ثبت نام کرده بودند، نزدیک به 4 هزار و 500نفر را بررسی کردیم و خوشبختانه مجموع افرادی که تایید صلاحیت شدند، بالای 50 درصد است.

وی افزود : نزدیک به 20 و چند درصد ردصلاحیت داریم که در این مرحله هم بررسی خواهند شد، این میزان تایید صلاحیت افزایش خواهد یافت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد : نزدیک به 2 هزار نفر به آمار تایید صلاحیت‌ها اضافه شد، خواهش ما این است که دوستان و صاحبنظران سیاسی منتظر بمانند و در اظهار نظرها عجله نکنند.

کدخدایی تصریح کرد : شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و این حساسیت در بررسی صلاحیت‌ها در بین اعضای شورای نگهبان وجود دارد.

وی تاکید کرد : این آمار تایید صلاحیت‌ها احتمال افزایش دارد و با تحقیقات محلی خیلی از کسانی که عدم احراز صلاحیت شده بودند، به تایید صلاحیت بازگشتند که در قانون پیش بینی شده و امکان دقت بیشتری را برای شورای نگهبان فراهم کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار