افزایش کارانه پرستاران در دولت یازدهم\
  • معاون پرستاری وزیر بهداشت:

افزایش کارانه پرستاران در دولت یازدهم

  • کد خبر: 211152
  • چاپ
  • انتشار: 13 بهمن 1395 - 22:01

معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: کارانه پرستاران دردولت یازدهم بین دو تا 2.5 برابر افزایش یافت و با شمول کارانه برای پرستاران شرکتی، طرحی و قراردادی پرستاران کارانه بگیر دو برابر شدند، هرچند خلف وعده بیمه ها، این پرداخت ها را به تاخیر انداخته است.

به گزارش استناد نیوز ، محمد میرزابیگی عصرچهارشنبه درمراسم روز پرستار در محل سالن اجلاس سران افزود:هم اکنون حدود 150 هزار پرستار در بخش های دولتی و غیردولتی کشور درکنار سایر اعضای تیم سلامت به ارائه خدمات شبانه روزی مشغول هستند.
وی گفت: هم اکنون در 181 دانشکده پرستاری بالغ بر60 هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناس، کارشناسی ارشد و دکتری، تحصیل می کنند.
میرزابیگی افزود: پرستاری ایران در مرز دانش این رشته حرکت می کند و خدمات پرستاری در ایران مطابق جدیدترین روشهای مراقبتی در دنیاست. بیش از 14 هزار مدیر پرستاری نیز در لایه های مختلف مدیریتی تا سطح سر پرستاری فعالیت می کنند.
معاون وزیربهداشت ادامه داد: مبنای حرکت وزارت بهداشت درحوزه پرستاری ماموریت ابلاغی وزیر بهداشت است که در قالب برنامه های به صورت 25 آیین نامه و دستورالعمل اختصاصی پرستاری اجرا می شود.
میرزابیگی با اشاره به برنامه های عملیاتی وزارت بهداشت درحوزه پرستاری گفت: علاوه بر اجرای سیاست سطح بندی خدمات و مراقبت های پرستاری به سطوح تخصصی، عمومی و اولیه و تعریف سند عرضه و تقاضای پرستاری، اقدامات متعددی برای جبران کمبود نیروی پرستار در دولت یازدهم انجام شده است.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری درسراسر کشور نسبت به سه سال قبل دو برابر شده است همچنین 10 هزار نیروی غیر دانشگاهی یکساله تربیت شده اند که آماده ورود به بازار کار هستند.
معاون وزیربهداشت گفت: همچنین بالغ بر35 هزار نیروی پرستار به روشهای مختلف در دولت یازدهم در بیمارستانهای دولتی بکارگیری شدند از جمله 16 هزر پرستار برای اجرای طرح تحول سلامت، پنج هزار پرستار برای جایگزینی مرخصی زایمان، علاوه بر آن چهار هزار دانشجوی سال آخر با آیین نامه مخصوصی بکارگیری شدند.
میرزابیگی همچنین به افزایش کارانه پرستاران اشاره کرد و افزود: به منظور افزایش دریافتی کارانه های گروه پرستاری، به صورت میانگین هفت درصد به منبع تامین کارانه ها برای گروه پرستاری اضافه شد و با این کار از مهر 93 به بعد کارانه پرستاران حدود 2 تا 2.5برابر افزایش یافت ضمن اینکه تعداد افرادی که از کارانه برخوردار شدند نیز با اضافه شدن پرستاران شرکتی، طرحی، قراردادی و ...حدود دو برابر شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: البته تاخیرهای چند ماهه ناشی از بد قولی بیمه ها و عدم پرداخت به موقع، کارانه ها معضلات پرداخت این مطالبات ایجاد کرده است.
میرزابیگی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران افزود: امروز و همزمان با این مراسم تعداد 10 هزار نفر پرستار، در سراسر کشور، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت می کنند و پرستاری ایران با این اقدام گام بلندی به سمت بین المللی شدن بر می دارد.

منبع:ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار