عدم احراز صلاحیت نامزدها بر اساس گرایش سیاسی نبود/ تبلیغات نامتعارف نامزدهای مجلس رصد می شود\

عدم احراز صلاحیت نامزدها بر اساس گرایش سیاسی نبود/ تبلیغات نامتعارف نامزدهای مجلس رصد می شود

  • کد خبر: 2111399
  • چاپ
  • انتشار: 25 دی 1398 - 18:07

استناد نیوز، رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها با عملکرد مثبت خود به‌دنبال تقویت جایگاه نظام اسلامی باشند گفت: عدم احراز صلاحیت نامزدهای مجلس صرفا بر اساس گرایش سیاسی نبود.

 

 به گزارش استناد نیوز، علی اصغر زکوی  در جلسه هم‌اندیشی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور مدیران رسانه‌های مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها را به انجام همه امور رسانه‌ای در ایام انتخابات را در چارچوب قانون دعوت می‌کنیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی در تاریخ بی‌سابقه است و همه موفقیت‌های امروز کشور به واسطه انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: رسانه‌ها با عملکرد مثبت خود به‌دنبال تقویت جایگاه نظام اسلامی هستند، پاداشی بسیار نیک نزد خداوند متعال دارند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌های استان را به ترویج قانونمداری در انتخابات پیش روی دعوت می‌کنم، تصریح کرد: افرادی قصد دارد با ایجاد آشوب‌های خیابانی، صلاحیت و عدم احراز صلاحیت‌ها، فضای انتخابات را مخدوش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا فردا شکایت نامزدهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده پایان می‌یابد، افزود: هر کس در خلاف قانون فعالیت داشته باید با او برخورد شود و رسانه‌ها از آن افراد تبلیغ نکنند.

زکوی با بیان اینکه نتیجه نهایی صلاحیت نامزدها در 22 بهمن اعلام می‌شود، تصریح کرد: رد یا عدم احراز صلاحیت نامزدها در استان یا کشور در برهه کنونی بر اساس گرایش خاص سیاسی یا حزبی صورت نگرفته است و رسانه‌ها نباید در این زمینه ورود بی‌موردی صورت دهند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سلامت مالی و اقتصادی اولویت اصلی ما در صلاحیت نامزدها است، افزود: سلامت اخلاق مرحله بعدی برای تعیین صلاحیت نامزد انتخابات مجلس بوده است.

زکوی با بیان اینکه فعالیت‌های تخریبی، شایعه‌سازی‌ها در انتخابات پیش روی نباید از سوی رسانه‌ها ترویج شود، تصریح کرد: ایجاد تشدید قومی و قبیله‌ای در بین نامزدها و طرفداران نیز در رسانه‌ها باید مراقبت شود تا بی‌جهت تبلیغ نشود.

رصد تبلیغات نامتعارف نامزدهای مجلس

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران نیز با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در مازندران اظهار داشت: دبیرخانه این ستاد در معاونت اجتماعی دادگستری استان تشکیل شده و تخلفات انتخاباتی نامزدها را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش و نظارت دستگاه قضایی برای اجرای قانون در انتخابات است، تصریح کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول بتوانند در ایفای رسالت خود موفق عمل کنند.

موسوی با اشاره به اینکه تبلیغات نامتعارف از سوی نامزدهای انتخابات مجلس با جدیت رصد می‌شود، افزود: التزام عملی به قانون اساسی و برخورد با اظهارات خلاف واقع از وظایف ستاد پیشگیری است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مازندران با تبلیغات زودهنگام نامزدها برخورد می‌کند، تصریح کرد: نباید رسانه‌های استان اقدام به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی صورت دهیم و تمام تلاش خود را در راستای اقدامات پیشگیرانه صورت می‌دهیم.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دادگستری مازندران با اشاره به اینکه افرادی که در انتخابات گذشته تخلف در پای صندوق‌ها کردند حق حضور مجدد در صندوق‌های اخذ رای به عنوان عوامل اجرایی انتخابات ندارند، افزود: ستاد اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها باید نسبت به بازنگری برای جابه‌جایی این افراد اقدام کنند تا از حق نامزدهای انتخابات ضایع نشود.

سید یونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز با بیان اینکه رسانه‌ها برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و مشارکتی تلاش داشته باشند اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهیم مسئولان برگزاری انتخابات را به دفاع از قانون و مر قانون دعوت کنند و فصل‌الخطاب ما باید قانون باشد و روشنگری از وظایف اصحاب رسانه در ایام انتخابات است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‌ها و اخلاق بوده و هر کجا از این منش‌ها فاصله گرفتیم با مشکل برخوردیم و رسانه‌ها ارزش‌مداری و اخلاق را برای مردم تبیین کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار