دختران وزنه‌بردار به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اعزام نمی‌شوند\

دختران وزنه‌بردار به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اعزام نمی‌شوند

  • کد خبر: 2111221
  • چاپ
  • انتشار: 18 دی 1398 - 13:00

استناد نیوز،  نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری از اعزام نشدن تیم دختران وزنه‌بردار به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا خبر داد و گفت: ملی‌پوشان به همراه بزرگسالان در مسابقات غرب آسیا شرکت می‌کنند.

 

 به گزارش استناد نیوز، «بهار بهرامی»   اظهار داشت: قرار بود که دختران نوجوان وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان شرکت کنند اما به دلیل مشکلات مالی امکان اعزام آنان به این مسابقات وجود ندارد. به همین دلیل فدراسیون تصمیم گرفت تا آنان در کنار تیم بزرگسالان راهی مسابقات غرب آسیا در امارات شوند.

وی افزود: ملی‌پوشان برای حضور در این مسابقات در ۲ اردو در استان های کردستان و تهران شرکت می‌کنند. نوجوانان و جوانانی که بتوانند رکورد ورودی این مسابقات را کسب کنند، در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. احتمال کسب مدال در مسابقات غرب آسیا بیشتر است. این رقابت‌ها در اوایل اسفند ماه برگزار می‌شود.

نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص تعلق وایلد کارت به دختران وزنه‌بردار گفت: با توجه به اینکه کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که وایلد کارت تنها به کشورهایی که کمتر از هشت سهمیه در مجموع تمامی رشته‌ها بدست آورده‌اند، اعطا می‌شود، از موضوع تبعیض جنسیتی استفاده می‌کنیم. قرار شد فدراسیون وزنه‌برداری نامه‌ای مبنی بر اختصاص یافتن وایلد کارت به «سیده الهام حسینی» به کمیته ملی المپیک بزند و این کمیته نیز در این راستا نامه‌ای را به کمیته بین المللی المپیک ارسال کند.

وی ادامه داد: حسینی نیازی به حضور در مسابقه دیگری ندارد زیرا اگر هم شرکت کند جزو هشت نفر برتر نخواهد بود تا سهمیه مستقیمی را دریافت کند. امیدواریم کمیته بین المللی در این زمینه پاسخ مثبت دهد.

بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین رویداد آموزشی را بمناسبت جام فجر برای مربیان در نظر گرفتیم. قبل از جام فجر کلاس تربیت مدرس را برگزار می‌کنیم و از میان متخصصان تربیت بدنی، مربیان درجه سه وزنه‌برداری در این کلاس شرکت می‌کنند و انتهای آموزش این کلاس به آموزش مدرس چینی ختم خواهد شد که مربیان تیم‌های استان‌ها در این کلاس حضور می‌یابند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار