شناسایی ۲۰۰ کنشگر مردمی در طرح فتحان/تلاش برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج\

شناسایی ۲۰۰ کنشگر مردمی در طرح فتحان/تلاش برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج

  • کد خبر: 2111104560
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1403 - 18:51

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه طرح فتحان طرح فرزندان تحول آفرین ایران است، گفت:این طرح تلاش دارد تمام ظرفیت‌های اداری و مردمی را برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج بکار ببندد.در اجرای این طرح ۲۰۰ کنشگر مردمی شناسایی و آموزش های لازم هم داده شد.

 

به گزارش استناد نیوز،  جلسه طرح فتحان با عنوان خانواده و جوانی جمعیت با حضور فرشته  پازوکی مدیرکل امور بانوان و خانواده  استانداری مازندران، قاسمی معاون برنامه ریزی امور عمرانی ، اکبرنژاد شهردار پل سفید، گوران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کارشناسان جوانی جمعیت برگزار گردید.

فرشته پازوکی  در بازدید از مرکز بهداشت  شهرستان سوادکوه  و توجیه موضوع جمعیت و فرزند آوری در بازدید از طرح فتحان اظهار کرد: طرح فتحان طرح فرزندان تحول آفرین ایران است که در گام اول و گام جبهه سازی و شبکه سازی برای ورود کنشگران خانواده استان شناسایی و آموزش دیدند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح تلاش دارد تمام ظرفیت‌های اداری و مردمی را برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج بکار ببندد. اظهار داشت: در این اجرای این طرح باید  شش کمیته برای اجرایی شدن تشکیل شود  که کمیته‌های اطلاع رسانی تولید محتوا، آموزش، بازرسی، سلامت ، مردمی،حمایتی  از آن جمله  آنها هستند.

پازوکی با اشاره به اینکه   ۲۱ هزار ازدواج و ۳۵ هزار موالید سهمیه مازندران است و این تعداد بین شهرستان ها تقسیم شده است عنوان کرد: 102 ازدواج و 338 موالید سهمیه شهرستان سوادکوه است.

وی افزود: طرح فتحان دارای چهار گام که  در گام اول  جبهه سازی و شبکه سازی برای ورود کنشگران خانواده استان شناسایی و آموزش دیدند. و گام دوم هوشیارانه مسوولان انجام شد  و همچنین  گام  سوم راه اندازی اتاق رصد و وضعیت که اولین استان کشور بودیم و راه اندازی شد. که گام دوم توجیه مسئولان در اتاق رصد وضعیت استان به مرحله اجرا در آمد .

وی افزود: گام چهارم گام اقدام و عمل که کنشگران و مردمی ها در کنار حاکمیتی ها وارد شده و مشکل جمعیت و ازدواج را حل کنند و باید ظرفیت ها شناسایی شود. دهیار یا شهردار، کنشگران و بهروز باید توجیه و برای جامعه هدف اطلاع رسانی شود. و اغناگری فرهنگی از سوی گنشگران برای محلات هدف اجرا گردد.

 وی گفت: در اجرای این طرح 200 کنشگر مردمی شناسایی و آموزش های لازم داده شد. تا در کنار دولت با هدف ترویج ازدواج و فرزندآوری نسبت به شناسایی جامعه مخاطب و حل موانع و مشکلات ازدواج و فرزند آوری تلاش نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار