خوشنویسی هنر فراموش شده و در غربت مانده\

خوشنویسی هنر فراموش شده و در غربت مانده

  • کد خبر: 2111104558
  • چاپ
  • انتشار: 26 مهر 1403 - 11:56

سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان جویبار از عدم حمایت مسئولان از این انجمن گلایه کرد ، گفت: هنرمندان خوشنویس شهرستان سالهاست با بی مهری و بی توجهی مسئولین نسبت به این هنر روبه رو شده اند.

به گزارش استناد نیوز، در تقویم ایران ۲۱ لغایت ۲۸ مهر به عنوان هفته خوشنویسی نامگذاری شده است که تنها در حد یک نامگذاری باقی مانده و این میراث ارزشمند و گرانبها همچنان در غربت با فی مانده و این هنر روز به روز بیشتر مورد بی مهری قرار می گیرد .
فرزانه ظاهری سرپرست انجمن خوشنویسان شهرستان جویبار که مدیریت آموزشگاه خوشنویسی سماع نی را در کارنامه خود دارد در گفتگو با سایت استناد نیوز از بی مهری و بی توجهی مدیران نسبت به هنرمندان این رشته ارزشمند هنری گلایه کرد وگفت:گاهی به دلایلی از فعالیت و سالها تلاش در این حوزه احساس ناامیدی و پشیمانی می کنم.
این هنرمند خوشنویسی که بیش از ۲۰ سال در این هنر فعالیت دارد از مظلومیت این هنر نسبت به دیگر رشته های هنری گفت و از اینکه در هفته خوشنویسی حتی یک پیام تبریک از سوی مسئولین ذیربط به هنرمندان این رشته داده نشد ، گلایه کرد.
وی در ادامه از تاریخچه تاسیس انجمن خوشنویسی در جویبار اشاره ای کرد و‌افزود : ۸ سال از تاسیس اولین و تنها آموزشگاه خوشنویسی و ۲ سال از تاسیس انجمن می گذرد و در حال حاضر ۱۰ هنرمند دارای درجه ممتازی هستند و آمار دقیقی از تعداد هنرمندان در دیگر دوره های خوشنویسی وجود ندارد چرا که برای عضویت در انجمن خوشنویسان زیر درجه ممتاز مورد پذیرش نیست ‌.

خوش نویسیظاهری دوره های سپری شده برای یک هنرمند خوشنویس را شامل دوره مقدماتی ، متوسط، خوش ، عالی، ممتاز ، فوق ممتاز و استادی عنوان و اظهار داشت: از ۱۳ سالگی شروع به یادگیری در رشته خوشنویسی کرده ام و چون از ابتدا دارای خط خوبی بوده ام به صورت جهشی در آزمون خوش شرکت و در دوران کنکور موفق به اخذ درجه ممتازی شده ام .
سرپرست انجمن خوشنویسان جویبار که رشته تخصصی اش خط نستعلیق بوده و بعد از چند سال وقفه در سال ۹۸ با پشتکار و علاقه وافرش به هنر خوشنویسی موفق به اخذ دوره فوق ممتازی شده و در این سالها توانسته هنر جویان زیادی را در این رشته آموزش دهد ازحمایت نکردن مسئولین گلایه کرد و‌افزود: هر چه می گذرد بیشتر مایوس و‌ناامید می شوم و بارها خواسته ام دیگر در این شهرستان فعالیتی نداشته باشم .
فرزانه ظاهری در ادامه با اعلام اینکه مکان انجمن استیجاری بوده و هزینه آن توسط خودم پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در حالی که اداره ارشاد می توانست فضایی به این انجمن اختصاص دهند ولی حتی از این خواسته کوچک ما نیز دریغ کرده اند و ماه بعد با توجه به اینکه اجاره این مکان افزایش داشته و پرداخت هزینه اجاره دیگر در توان من نبوده است و باید هر چه زودتر این ساختمان را تخلیه کنیم ‌وباید با تاسف بگوییم دیگر مکانی برای هنرمندان این رشته وجود ندارد .
وی اضافه کرد: مظلومیت این رشته هنری بیش از این چیزهایی بوده که در این گفتگو عنوان شده و دیگر انگیزه ای برای ادامه کار باقی نمانده است و اگر تا کنون با تمام بی مهری ها در این رشته فعالیت داشته ام تنها بخاطر علاقه و عشق به هنر خوشنویسی بوده است .
ظاهری تصریح کرد: حتی در ایام مبارک ماه رمضان در برنامه کتابت وحی بیشتر از هنرمندان دیگر شهرستان ها دعوت بعمل آمد.
وی افزود: برخی همکاران خوشنویس از شهرهای همسایه ساری و‌قائمشهر بوده که تمام تلاش خود را برای بدست گرفتن انجمن خوشنویسان ‌ و خوشنویس شهرستان به نام خود داشته اند اما بنده بخاطر تعصب و ارق شهرم تا امروز تمام توان ایستادگی کردم که کارنامه خوشنویسی شهرستان به نام اهالی بومی این شهر که بسیار قوی هستند ، رقم بخورد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار