نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار ارائه گزارش کتبی از وضعیت سرطان گوارش توسط علوم پزشکی شد\

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار ارائه گزارش کتبی از وضعیت سرطان گوارش توسط علوم پزشکی شد

  • کد خبر: 2111104453
  • چاپ
  • انتشار: 23 مرداد 1403 - 16:06

نماینده ولی فقیه در مازندران و عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار ارائه گزارش کتبی از وضعیت سرطان گوارش به‌خصوص معده در مازندران توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شد و عنوان کرد: باید روی پیشگیری بیش از درمان توجه داشته باشید. 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در ضیافت اندیشه اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن تسلیت ایام اربعین، سلامتی را یکی از بهترین نعمات خداوند دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اهل بیت (ع) مبارزه با جهل است، جهل در فرهنگ دینی مقابل علم و عقل قرار دارد.

وی افزود: اگر علم در دست عقل نباشد بسیار خطرناک می‌شود، هر مجموعه تعلیم، تربیتی و آموزشی حتما باید به موازات تقویت و توسعه علم، برنامه داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: به موازات رشد تولید مقالات باید ببینیم رشد تولید عقلانیت در دانشگاه چطور شده است، اینکه آیا رعایت امانت، احتیاط در مصرف بودجه عمومی، توزیع عادلانه عدالت و غیره بهتر شده یا سرقت‌ها و جرم‌ها کمتر شده نیز مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه دقت در عملکردها توسط دانشگاه علوم پزشکی همچون دقت در مقالات علمی ضرورت دارد، گفت: روی عملکردها بیشتر از مقاله باید دقت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار ارائه گزارش کتبی از وضعیت سرطان گوارش به‌خصوص معده در مازندران توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شد و عنوان کرد: باید روی پیشگیری بیش از درمان توجه داشته باشید. 

مبارزه با جهل و جهالت فلسفه قیام امام حسین (ع) بود

امام جمعه ساری با اشاره به هشدار به پیری جمعیت توسط مقام رهبری که در سال ۱۳۹۲ ارائه شد آن را در توقف سیاست کنترل فرزندآوری موثر دانست و گفت: پس وظیفه دانشگاه علوم پزشکی کجا رفت؟ با این حال الان باز شاهد انواع ناهماهنگی‌ها در عملکردها هستیم. 

این مسئول، مبارزه با جهل و جهالت را فلسفه قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: مظاهر جهل باید از بین برود، مجالس امام حسین (ع) باید در راستای ترویج جهل‌زدایی باشد، اگر انسان‌ها، عقل و لشکریان عقل و جهل و لشکریان جهل به تعداد ۷۵ لشکر را بشناسند هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال خطاب به عقل فرمودند که من بهتر از تو نیافریدم اما جهل دور شدن از خداست، عقل این است که دستورات خدا را ترجیح داده و موازین انطباق را رعایت کنید.

آیت الله محمدی لائینی همچنین اظهار کرد: توجه به دستورالعمل عقل و دوری از دروغ از سوی همگان، دنیا را گلستان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان بیان کرد: کارهایی که صهیونیست‌ها در حق کودک و بزرگ در غزه انجام می‌دهند کار انسان‌های اسیر است نه انسان‌های آزاده، خودمان را به خدا بسپاریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار