افول شورای اطلاع رسانی مازندران / مدیرانی از جنسی غیر از رسانه\

افول شورای اطلاع رسانی مازندران / مدیرانی از جنسی غیر از رسانه

  • کد خبر: 2111104445
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1403 - 08:55

شورای اطلاع رسانی استان باید در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی در جهت توسعه و نیل به سیاست های کلی نظام در مازندران نقش آفرین باشد موضوعی که نیاز به قدرت بالای این شورا اجرای مصوبات آن دارد.

 به گزارش استناد نیوز، شوراهای اطلاع رسانی باید با کار کارشناسی و دقیق، ضمن شناسایی اهداف مقرضانه در جهت پاسخگویی منطقی و اقناع افکار عمومی جامعه اقدام نماید، به همین منظور تعامل سازنده این شورا با اصحاب رسانه امری حیاتی به حساب می آید و از همین رو حضور افرادی از جنس رسانه و با نگاهی مثبت به این رکن اساسی ضروری می نماید.

از سوی دیگر مصوبات شورای اطلاع رسانی با توجه به جایگاه مهمی که دارد باید ضمانت اجرایی داشته تا بتوان با تبیین راهکارها و ابلاغ به دستگاه های اجرایی اهداف تبیین شده محقق گردد.

متاسفانه شورای اطلاع رسانی در استان مازندران در دوران افول خود به سر می برد هرچند دوران اوجی را نیز تجربه نکرده بود، با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تغییر احتمالی بسیاری از مدیران استانداری و دستگاه های اجرایی مازندران حتی مصوبات آن برای تجلیل از خبرنگاران مورد توجه بسیاری از مدیران استان قرار نگرفت.

به مناسبت روز خبرنگار فهرستی بلند از رسانه های استان تهیه و طی نامه ای با امضای معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی مازندران به مدیران استانداری و دستگاه های اجرایی به مراجعه به دفتر رسانه ها و تکریم خبرنگاران تاکید شد.

در نگاه اول به لیست رسانه ها که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران تهیه شده بود می توان دریافت که متاسفانه کوچکترین شناخت و اشرافی نسبت به رسانه ها در دستگاه متولی این امر وحود ندارد و بسیاری از رسانه های لیست فاقد فعالیت رسانه ای بوده و برخی از نمایندگان خبرگزاری ها به اشتباه درج شده و همچنین جای برخی رسانه های فعال استان در لیست خالی بود.

همان اقدام نمادین و پر از اشکال شورای اطلاع رسانی استان هم امید بخش بود اگر مدیران به آن وقعی می نهادند و از رسانه ها تجلیل می کردند که در برخی موارد این مصوبه اجرایی نشد.

این که چرا درشورای اطلاع رسانی،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی معاونت مطبوعاتی در مازندران مدیرانی از جنس رسانه حضور ندارند نشان از عدم شایسته گزینی است که در بسیاری از جایگاه های مدیریتی شاهد آن هستیم که لازم است به سرعت اصلاح گردد.

اما این که چرا مدیران زیرمجموعه و پایین دست، دستورات مقام مافوق را اجرا نمی کنند فاجعه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار