عرضه نهاده های دامی به ثبات رسید/نقش دامداران در تامین امنیت غذایی نادیده گرفته نشود\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

عرضه نهاده های دامی به ثبات رسید/نقش دامداران در تامین امنیت غذایی نادیده گرفته نشود

  • کد خبر: 2111104438
  • چاپ
  • انتشار: 16 مرداد 1403 - 13:03

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اعلام اینکه از اواسط سال گذشته قیمت و عرضه نهاده های دامی نسبتا در حال ثبات هست،، گفت: برنامه های راهبردی توسعه تولیدات دامی تدوین شده است و در دستور کار معاونت بهبود دام قرار دارد .

محمد مهدی عباس زاده روز سه شنبه درگفتوگوی اختصاصی با استناد نیوز، افزود: در سالهای گذشته افزایش هزینه های جاری و قیمت نهاده های دامی منجر به یک چالشهای دامداران شده بود تا جایی که برای تامین نیاز مالی کشتار بیشتر از نیاز بازار صورت می پذیرفت .

وی با اشاره به اینکه در این روند جمعیت مولدین دام تا حدودی کاهش یافت عنوان کرد: برای جبران اثرات این چالش در سالهای قبل در کنار کمک های اعتباری و توزیع نهادها بر توسعه آموزش نیروی انسانی تمرکز کرده ایم .

عباس زاده با تاکید براینکه سعی شد توسعه روشهای افزایش بهره وری تولید مثل و جهش جمعیت در دام های مولد صورت گیرد ، خاطرنشان کرد: مشارکت و همت دامداران مناسب بوده و روند افزایش جمعیت دام با آموزش های صورت گرفته توسط این معاونت و مدیریت ترویج برای بهره برداران در حال پیشرفت می باشد.

وی اضافه کرد: موضوع افزایش نفوذ بیمه اجباری دام از جمله برنامه های بوده که پیگیر آن هستیم که در آن یارانه حدود ۵۰ درصدی توسط دولت پرداخت می شود.

عباس زاده در پایان با اعلام اینکه از اواسط سال گذشته قیمت و عرضه نهاده های دامی نسبتا در حال ثبات هست، گفت: برنامه های راهبردی توسعه تولیدات دامی تدوین شده است و در دستور کار معاونت بهبود دام قرار دارد و در حال حاضر حمایت های اعتباری کم بهره جهت تامین سرمایه در گردش، احیا واحدهای راکد و تسهیل گری امور مربوط به دامداران زحمت کش می تواند نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی این بخش ایفا نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار