خبرنگاران واقعیت ها را بدون تعصب بیان کنند\

خبرنگاران واقعیت ها را بدون تعصب بیان کنند

  • کد خبر: 2111104436
  • چاپ
  • انتشار: 16 مرداد 1403 - 10:08

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه خبرنگاران باید واقعیت ها را بدون تعصبات بیان کنند، گفت : احترام به حریم خصوصی، گفتن واقعیت ها بدون حب و بغض و جهاد خبرنگاری باید سرلوحه کارشان باشد.

خبرنگار: مریم معینی 

به گزارش استناد نیوز ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: خبرنگاران آگاه ترین قشر نظام به مسائل های جامعه، مشکلات مردم و کاستی ها و خدمات مسئولین هستند. 

وی به محورهای سواد ، حقوق ، اخلاق ، جهاد و صبر و مقاومت خبرنگاری اشاره ای کرد و گفت : خبرنگار حرفه ای برای خود آداب، شیوه و ابزاری دارد.

آیت الله لائینی به حقوق خبرنگاری اشاره ای کرد و گفت: قطعا خبرنگاران حق و حقوقی دارند که گاهی به ثمر نمی نشیند.

وی تصریح کرد : رعایت اخلاق در جامعه و عرصه خبرنگاری بسیار مهم بوده است و صداقت و امانت نیز از عنصرهای مهم بخش خبری است .

نماینده ولی فقیه مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران باید واقعیت ها را بدون تعصبات بیان کنند، اظهار داشت: احترام به حریم خصوصی، گفتن واقعیت ها بدون حب و بغض و جهاد خبرنگاری باید سرلوحه کارشان باشد.

آیت الله لائینی خبرنگاری را یک نوع جنگ دانست و گفت : خبرنگاران باید جنگ های رسانه ای را از طرف استکبار  شناسایی و در راستای خنثی کردن آن راه خود را ترسیم کنند.

وی تصریح کرد : خبرنگار باید روحیه اش با جهادی بودن تلفیق شود و در کنار سواد رسانه ای اخلاق مداری نیز باید سرلوحه این حرفه باشد.

لائینی در پایان گفت که خبرنگاران علاوه بر مطالبه گری برای مردم و مسئولین باید مطالبه گر حق و حقوق خود به عنوان یک شهروند نیز باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار