جمع آوری زکات در مازندران ۱۵ درصد افزایش یافت\
  • در چهارماه نخست امسال؛

جمع آوری زکات در مازندران ۱۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: 2111104432
  • چاپ
  • انتشار: 15 مرداد 1403 - 09:15

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۱ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است، گفت: ۴۰۰ مراکز نیکوکاری و ۲ هزار و ۳۰۰ شورای زکات و کمیته امداد جمع آوری زکات استان را انجام می دهند.

حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز، افزود :از این مقدار ۳ درصد زکات واجب و ۹۷ درصد آن زکات مستحبی بوده است و جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است‌.

وی با اعلام اینکه در عید فطر امسال ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره عمد و غیرعمد جمع آوری شده است، گفت: در سال گذشته میزان جمع آوری زکات نقدی و غیرنقدی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده و این مبالغ بین نیازمندان استان توزیع شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تصریح کرد : زکات جمع آوری شده در بخش های مسکن ، درمان ، جهیزیه ، تحصیل ، آزادی زندانیان و معیشت نیازمندان هزینه می شود.

فغانی اضافه کرد : ۱۳ روحانی و ۱۰ مبلغ افتخاری با کمیته امداد استان مازندران همکاری دارند. 

وی در پایان به احیای سنت زکات توسط روحانیان در بین اقشار مردم تاکید کرد و گفت : این امر جزو کارهای واجب و شایسته بوده و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار