شعار سال ۱۴۰۳ در صنعت طیور مازندران اتفاق افتاد\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

شعار سال ۱۴۰۳ در صنعت طیور مازندران اتفاق افتاد

  • کد خبر: 2111104430
  • چاپ
  • انتشار: 14 مرداد 1403 - 16:55

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اعلام اینکه مظهر و مصداق جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت طیور استان اتفاق افتاده است ، گفت:صنعت طیور ، یکی از نقاط قوت استان در بخش کشاورزی بوده است.

محمدمهدی عباس زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد ظرفیت کارخانجات جوجه کشی کشور در استان مازندران می باشد، افزود: حدود۲۷ درصد ظرفیت تولید جوجه یک روزه و حدود ۱۲ درصد تولید گوشت مرغ کشور نیز مربوط به استان مازندران نیز می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹ زنجیره فعال در صنعت طیور در استان مازندران وجود دارد، گفت:فرمان مقام معظم رهبری در شعار امسال که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم بوده است مصادق بارز آن در صنعت طیور به ثمر نشسته است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ با نوسان میزان تولید و قیمت مرغ در کشور مواجه بوده ایم اما از سال گذشته با برنامه ریزی و تسهیلگری اقبال تولید جوجه در استان با رشد قابل توجهی مواجه شد.

عباس زاده تصریح کرد : با توجه به اینکه مازندران قطب تولید گوشت مرغ در کشور می باشد نقش این استان در تصمیم سازی های مربوط به این صنعت پر رنگ بوده و ملاحظات در استمرار این روند در آتی نیز می بایست ادامه یابد.

وی با اعلام اینکه در سه ماه اول امسال بیش از ۱۷ میلیون جوجه ریزی در هر ماه و مجموعا تا نیمه مرداد مجموعا ۷۵ میلیون جوجه ریزی داشته ایم. افزود: این میزان رشد حدود ۳۳ درصدی نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته را نشان می دهد .

عباس زاده اضافه کرد: رشد صنعت طیور با مشارکت و همت مردم در کنار برنامه ریزی ها و پشتیبانی بخش دولتی محقق شده است تا امروز شاهد رونق تولید در بخش طیور باشیم که منجر به حفظ آرامش برای بازار مصرف گردید .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در پایان گفت: برای ثبات روند تولید پایدار صنعت طیور پیگیری تحقق ایجاد خط صادراتی ثابت و خط پویای خرید تضمینی محصول امری ضروریست و در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار