پروژه های آبرسانی به ۸۴ روستا افتتاح و عملیات اجرایی ۴۴۸ روستا در مازندران آغاز شد\
  • در همایش خیران آبرسان آب شرب؛

پروژه های آبرسانی به ۸۴ روستا افتتاح و عملیات اجرایی ۴۴۸ روستا در مازندران آغاز شد

  • کد خبر: 2111104406
  • چاپ
  • انتشار: 04 مرداد 1403 - 17:36

همایش خیران آبرسان آب شرب استان مازندران با حضور وزیر کشور،استاندار مازندران، نمایندگان مردم در مجلس،ائمه جمعه و جمعی از مردم در سالن همایش اتاق بازرگانی،کشاورزی و صنایع و معادن در ساری برگزار و همزمان افتتاح پروژه های آبرسانی به ۸۴ روستا و آغاز عملیات اجرایی ۴۴۸ روستا در مازندران انجام شد.

*آبرسانی از مولفه های امنیت ملی است

به گزارش استناد نیوز، در این مراسم وزیر کشور ضمن قدردانی از حضور خیران نیکوکار در امر مهم آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار اظهار داشت: آبرسانی از مولفه های قدرت و امنیت ملی است و علاوه بر خدمت به مردم در اقتدار ملی بسیار تاثیرگذار است در همین راستا مجمع خیرین آبرسان شجره طیبه ای است که راه آن بعد از مدرسه سازی و امور خیر دیگر تازه شروع شده و امیدوارم مردم بیشماری از برکات آن بهره مند شوند.

احمد وحیدی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم افزود: تاکنون با اقدام جهادگرانه مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو ،آبرسانی به ۶ هزار روستا انجام شده است

* مازندران به تناسب جمعیت بودجه دریافت نمی کند

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به هجمه جمعیت مسافر به مازندران طی تعطیلات گفت: زیرساختهای استان برای جمعیت ۳ میلیون نفری بومی تعبیه شده است اما ورود مسافران در ایام تعطیلات که گاهی جمعیت را به ۲۲ میلیون نفر می رساند استان را با چالش مواجه کرده است لذا باید به مازندران ملی نگریسته شود و اعتبارات ملی به این استان اختصاص یابد.

یوسف نوری با اشاره به وجود ۳۳۵۰ روستا در مازندران افزود: ۱۳۵۰ روستای استان مشکل آب دارند لذا ضروریست با تخصیص بودجه های لازم این مشکلات مرتفع شود.

او ضمن قدردانی از فعالیت خیرین در حوزه آبرسانی اظهار داشت: خوشحالیم که امروز خیرین علاوه بر مدرسه سازی و فعالیت های خیرخواهانه دیگر در حوزه آبرسانی نیز ورود پیدا کردند تا آب این مایه حیات به دست مردم در مناطق محروم استان برسد.

*تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستا در مازندران

مدیر عامل آبفا مازندران هم طی سخنانی با اشاره به دغدغه آب و وجود فقر پنهان در فضای سبز استان گفت: باور کمبود آب در مازندران سرسبز برای مسئولان قابل باور نبود و ما با تدوین کتابچه تنش آبی توانستیم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم که در حال حاضر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

بهزاد برارزاده افزود: ۸۶درصد آب شرب مازندران از منابع زیرزمینی شامل ۲۲ دهنه چشمه و ۷۴۱ حلقه چاه و ۱۴ درصد نیز از آبهای سطحی تامین می شود .

او از نیاز آبی ۱۵۱۷۶ لیتر در ثانیه ای آب در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۳۷۸۷ لیتر در ثانیه آب شرب تولید می شود و ۱۳۸۹ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

برارزاده از حضور خیران آبرسان در امر مهم آبرسانی به مناطق محروم استان قدردانی کرد و گفت: تا کنون ۵۰۰ کیلومتر با کمک خیرین و بسیج در روستاهای استان لوله گذاری آب شرب انجام شده و مردم بسیاری از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

* مازندران خدمات ملی می دهد اما بودجه استانی دریافت می کند

رئیس مجمع نمایندگان مازندران و نماینده مردم آمل در مجلس هم طی سخنان کوتاهی با اشاره به خدمات ملی مازندران با توجه به جمعیت مسافر در پایان هفته گفت: ارائه خدمات ملی با بودجه استانی میسر نیست و باید مازندران بودجه ملی دریافت کند.

حاجی پور بر ضرورت ذخیره آبهای سطحی و استفاده در شرب و کشاورزی تاکید کرد و افزود: حفر چاهها در استان ساحلی مازندران موجب خالی شدن سفره های زیرزمینی ، فرونشست زمین و شور شدن آب خواهد شد لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به سمت استفاده از آبهای سطحی پیش برویم.

گفتنی است در پایان مراسم افتتاح پروژه های آبرسانی به ۸۴ روستا و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۴۸ روستا در مازندران به صورت ویدئو کنفرانسی صورت گرفت و از خیرین با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی به عمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار