رتبه نخست مازندران در تنوع تولیدات عسل/گلایه زنبورداران از وجود عسل های تقلبی در بازار\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

رتبه نخست مازندران در تنوع تولیدات عسل/گلایه زنبورداران از وجود عسل های تقلبی در بازار

  • کد خبر: 2111104252
  • چاپ
  • انتشار: 30 ارديبهشت 1403 - 11:10

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران استان مازندران یکی از مشکلات مهم زنبورداران را تهیه شکر که تنها نهاده مورد نیاز بوده، اعلام کرد و گفت : وجود عسل های تقلبی در بازار که متاسفانه متولی خاصی برای بررسی این موضوع وجود ندارد یکی از چالش های جدی برای زنبورداران تبدیل شده است .

خبرنگار: فائزه تقی زاده 

سید محی الدین میرمحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز آغاز فعالیت این اتحادیه را از سال ۶۴ و با هفت تعاونی اعلام کرد و گفت : در حال حاضر ۱۵ تعاونی زیر نظر این اتحادیه مشغول به کار هستند .

وی زنبورداران مستقیم استان را ۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این بخش کار می کنند .

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران مازندران تعداد کلونی های زنبور عسل را ۷۵۰ هزار اعلام کرد و افزود : میزان تولید هر کلونی ۱۰ کیلوگرم عسل بوده و میزان تولید عسل طبیعی استان مازندران در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

میرمحمدی بیان کرد: استان مازندران در تنوع تولیدات عسل رتبه نخست کشور را دارد و انواع عسل های طبیعی با طعم های مختلف با توجه به مناطق دشتی و کوهستانی در این استان تولید می شود.

وی یکی از مشکلات مهم زنبورداران را تهیه شکر که تنها نهاده مورد نیاز بوده، اعلام کرد و افزود : وجود عسل های تقلبی در بازار که متاسفانه متولی خاصی برای بررسی این موضوع وجود ندارد یکی از چالش های جدی برای زنبورداران تبدیل شده است .

میرمحمدی خاطر نشان کرد: با چند نهاد اجرایی در این زمینه پیگیری های داشته ایم اما همه شانه خالی کرده اند و به هیچ نتیجه مطلوبی نرسیده ایم .

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران مازندران دیگر مشکلات زنبورداران را ورود بی رویه زنبورداران غیربومی و بدون مجوز به استان ذکر کرد و گفت: اگر این افراد با هماهنگی های از قبل و گرفتن مجوز به استان مازندران بیایند در ساماندهی آنان نیز مشکلی نخواهیم داشت.

میرمحمدی با اعلام اینکه متاسفانه برخی از شوراها از زنبورداران برای اسکان کلونی های زنبور عسل درخواست وجه می کنند، افزود : طبق قانون هیچ شخص حقیقی و حقوقی از تولید کننده نباید وجهی دریافت کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۳۱ اردیبهشت ماه روز جهانی زنبور عسل با شعار زنبور عسل ، نوجوانان و جوانان نامگذاری شده است ، گفت : به مناسبت این روز در دو مدرسه پسرانه و دخترانه ساری صبحانه عسل به همراه سخنرانی در خصوص اهمیت زنبور عسل برای محیط زیست، برگزار خواهیم کرد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار