تاثیر مصرف نان کامل در سلامتی انسان\

تاثیر مصرف نان کامل در سلامتی انسان

  • کد خبر: 2111104232
  • چاپ
  • انتشار: 26 ارديبهشت 1403 - 18:13

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که نان کامل خیلی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌های غیر واگیر موثر باشد.


به گزارش استناد نیوز . محمدحسین اصفهانی‌زاده در خصوص اهداف برنامه کمیته فنی نان کامل و غذای سالم در سفره مردم گفت: در این سند، امنیت غذایی مهمترین موضوعی بود که به آن اشاره شد. بحث پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، بیماری قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و سرطان‌های گوارشی می‌باشد، نان کامل خیلی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌های غیر واگیر موثر باشد
وی افزود: برگزاری این همایش‌ها در راستای مصوبات قانونی است، سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ابلاغ و در این ابلاغیه سند ملی دانش بنیان و امنیت غذایی به دستگاه‌های ذیربط و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به ابلاغیه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بر اساس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس و با همراهی دستگاه‌های اجرایی استانداری، اقتصادودارایی، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، غله و ... را مکلف کرد که موضوع آرد کامل و نان کامل را به پیش ببرد و در کنار این مصوبه نیازاست که کارگاه آموزشی به مردم ارائه شود.
اصفهانی زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در دو نقطه استان ساری و سلمانشهر با حضورکارشناسان مدیران صنعت آردونان و خبازان برگزارکرد.
وی گفت: برای رعایت سلامت مردم به زودی نان کامل در نانوایی‌ها مازندران پخت و در سفره مردم استان قرار می‌گیرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار