مخالف مصوبه دولت هستیم/ انتظار داریم مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان تجدید نظر شود\

مخالف مصوبه دولت هستیم/ انتظار داریم مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان تجدید نظر شود

  • کد خبر: 2111104219
  • چاپ
  • انتشار: 24 ارديبهشت 1403 - 14:05

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام اینکه همانند مصوبه شورای عالی کار ما با مصوبه دولت نیز مخالف هستیم ، گفت: انتظار داریم تا در مصوبه شورای عالی کار و مصوبه هیات دولت که حقوق بازنشستگان مطرح است، تجدید نظر شود .

 

نصرالله دریابیگی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه در تمام دنیا و به ویژه در ایران حقوق تنها یک رابطه معیشتی و یا رابطه بین کار و کارفرما نیست، گفت : حقوق از اهداف و آرمان‌های انسانی و اسلامی است که بسیاری از مسئولین با شعار عدالت اجتماعی و رفاه مستضعفین به قدرت رسیدند و بعد از قدرت همه آن شعارها را فراموش  کرده اند .

وی رابطه حقوق و دستمزد را یک رابطه اقتصادی دانست و گفت: اگر قدرت خرید اقشار مختلف افزایش پیدا کند در جامعه شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی خواهیم بود .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، افزود: اگر حقوق به اندازه قانون باشد قدرت خرید مردم نیز افزایش می یابد اما به علت کم لطفی های دولت های گذشته ماده ۴۱ قانون کار هیچ گاه به درستی رعایت نشده است .

دریابیگی با اشاره به اینکه اقتصاد ما قفل بوده و همیشه شاهد مرگ اقشار کم درآمد و به ثروت رسیدن افراد مرفه بوده ایم ، خاطر نشان کرد : باید بپذیریم افزایش حقوق رابطه مستقیمی با رشد تعالی اقتصادی کشور دارد .

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دو آیتم تورم بانک مرکزی و سبد هزینه یک خانوار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران لحاظ نشده است، گفت : متاسفانه در دولت سیزدهم و وزیر تعاون بدون توجه به دو آیتم قبلی به مزد منطقه ای توجه کرده اند .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، تصریح کرد : مزد منطقه ای زمانی تحقق پیدا می‌کند که به موضوعات تورم و سبد معیشتی نیز توجه شود .

سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست

نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور با اعلام اینکه بیش از چهار میلیون بازنشسته ای که بین ۳۰ تا ۳۵ سال در بنگاه های اقتصادی فعالیت داشته اند هم اکنون در شرایط سختی قرار گرفته اند،  افزود : بیش از ۷۰ درصد این افراد حداقل مستمری را از سازمان  تامین اجتماعی دریافت می کنند.

دریابیگی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست این سازمان،  صندوق بین نسلی است که نیروی کار و کارگران در آن پول ذخیره و حق بیمه پرداخت می کنند. بنابراین امانتی دست مسئولین تامین اجتماعی و در راس آن وزیر تعاون است که باید از این امانت به درستی حفظ  و حراست شود.

وی بیان کرد: امسال درمورد حقوق بازنشستگان باتوجه به مصوبه هیات مدیره و همچنین مصوبه هیات دولت همان ایرادی که به شورای عالی کار وارد است فرم دیگری هم به دولت وارد است.

به عنوان نائب رئیس کانون بازنشستگان پیشنهادی به مدیرعامل تامین اجتماعی باتوجه به تورم ۴۲.۶ درصد و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی درمورد "سبد هزینه خانوار" و مصوبه شورای عالی کار که البته برای همه سطوح ۳۵ درصد ارائه داده ایم، اما پذیرفته نشد .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در پایان با اشاره به اینکه همانند مصوبه شورای عالی کار ما با مصوبه دولت نیز مخالف هستیم گفت که انتظار داریم تا در مصوبه شورای عالی کار و مصوبه هیات دولت که حقوق بازنشستگان مطرح است، تجدید نظر شود .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار