رویکرد نظام سلامت باید براساس وضعیت جامعه تدوین شود\

رویکرد نظام سلامت باید براساس وضعیت جامعه تدوین شود

  • کد خبر: 2111104212
  • چاپ
  • انتشار: 22 ارديبهشت 1403 - 07:26

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه برنامه ها و رویکردهای نظام سلامت باید براساس وضعیت جامعه تدوین شود، گفت: توسعه پایدار با ارتقای سطح علمی و پژوهشی در دانشگاه ها محقق می شود بنابراین باید به این مسئله توجه ویژه ای کرد.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز استاد، گفت: اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت جامعه داشتند و جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ها و رویکردهای نظام سلامت باید براساس وضعیت جامعه تدوین شود، افزود: توسعه پایدار با ارتقای سطح علمی و پژوهشی در دانشگاه ها محقق می شود بنابراین باید به این مسئله توجه ویژه ای کرد.

حجت الاسلام دکتر حسینی با بیان اینکه آثاری ماندگار می شود که با شریعت و اخلاص عجین باشد، ادامه داد: عالم ارزشمندی که عالم ربانی است به رضای خداوند و خدمت به مردم توجه دارد و اگر به این مسائل توجه نشود قطعا به موفقیت دست پیدا نمی کنیم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بر توجه اساتید به تعلیم و تربیت دانشجو، ارتقای علمی کشور در دنیا و توجه به تغییرات و تحولات سیاسی و اجتماعی در دنیا تاکید داشتند و امروز ما باید توصیه های رهبر فرزانه را الگوی خود در برنامه ریزی ها قرار دهیم.

دکتر علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی شهید مطهری اسوه نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه سلامت یکی از دغدغه های اصلی مردم است که امیدوارم با تعامل مجلس شورای اسلامی، دولت و کارکنان حوزه سلامت در این حوزه بیش از گذشته به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی هدف دولت و مجلس شورای اسلامی را کاهش هزینه درمانی و سلامت جامعه دانست و افزود: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفته است و امیدوارم این خدمات تداوم پیدا کند.

دکتر بابایی کارنامی ارتقای سلامت را یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود:  نظام آموزش و پرورش و سلامت بدون توجه به  نیازهای جامعه ارتقا پیدا نمی کند بنابراین در تصمیم گیری های کلان باید به ظرفیت ها و نیازهای مناطق مختلف به ویژه مراکز استان ها توجه جدی شود.

 دکتر سید خسرو قاسمپوری ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز استاد گزارشی از وضعیت حوزه علمی و آموزشی دانشگاه و فعالیت‌های انجام شده پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال های اخیر رشد خوبی در حوزه های مختلف داشته است و توسعه آموزش، پژوهش و اخلاق با تلاش اساتید محقق شده است.

وی ضمن قدردانی از همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ، علاقه‌مندی دانشجویان به آموزش و پژوهش را حاصل تلاش اساتید دانست و اظهار امیدواری کرد؛ در سال جاری با همکاری اعضای هیات علمی و اساتید، گام های اساسی در جهت تحقق و پیشبرد اهداف دانشگاه برداشته شود.

 در پایان این مراسم لوح سپاس و تندیس ویژه گرامیداشت روز استاد به اساتید و اعضای هیأت علمی نمونه و برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهدا شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار