بیش از ۴۱ میلیون تردد در جاده های مازندران ثبت شد\

بیش از ۴۱ میلیون تردد در جاده های مازندران ثبت شد

  • کد خبر: 2111104090
  • چاپ
  • انتشار: 15 فروردين 1403 - 19:34

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شمار منصوب درمحور‌های استان مازندران از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین) بیش از ۴۱ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه به استان مازندران به ثبت رسیده است.

به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز، حسن جهانیان گفت: در این بازه زمانی بیش از ۳ میلیون ۸۸۸ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲ درصد کاهش داشته است، به نظر می‌رسد که این کاهش تردد ناشی از واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان باشد.

وی در ادامه گفت: حداکثر انباشت وسایل‌نقلیه در استان بیش از ۱۱۱ هزار وسیله نقلیه و بیشترین انباشت مربوط به‌روز ۲ فروردین ۱۴۰۳ با انباشت بیش از ۵۱ هزار وسیله نقلیه بوده است.

جهانیان در ادامه گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کمی بیش از ۵۰ درصد کل تردد‌های انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور مربوط به محور‌های مواصلاتی با همسایگان جنوبی استان مازندران یعنی محور‌های کندوان، هراز و سوادکوه بوده است.

وی افزود: با توجه به بررسی پلاک‌های مشاهده شده در استان مشخص شده است در حدود ۴۴ درصد مسافرانی که در استان ساکن شده‌اند (پلاک‌های ماندگار در استان) بین ۱ تا ۳ روز در استان اقامت داشته‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خاتمه گفت: از این میزان سفر حدود ۲۷ درصد از آنها بین ۳ تا ۵ روز، ۱۳ درصد بین ۵ تا ۷ روز، بیش از ۱۵ درصد بین یک تا دو هفته و مابقی بیشتر از دو هفته در استان اقامت داشته‌اند.

گفتنی است در طی بازه زمانی مذکور پر تردد‌ترین محور‌های استان، رفت و برگشت محور‌های ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد، قائمشهر- بابل، بابل – آمل بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار