کودکان عضو کتابخانه های مازندران ۲۴ درصد افزایش یافت\

کودکان عضو کتابخانه های مازندران ۲۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: 2111103708
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1402 - 11:18

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از افزایش ۲۴ درصدی عضویت کودکان و نوجوانان در کتابخانه های استان خبرداد و گفت : در زمان حاضر حدود یک سوم اعضای فعال کتابخانه ها را این قشر تشکیل می دهند.

به گزارش استناد نیوز،  سکینه خاتون مهدیانپور افزود: در حال حاضر ۹۰ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی مازندران هستند که ۲۴هزار نفر از این تعداد کودکان و نوجوانان هستند.

وی تعداد کتابخانه های عمومی مازندران را ۱۲۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: این استان فاقد کتابخانه استیجاری است و تمام آنها یا به صورت دائم و یا ۲۰ تا ۵۰ سال واگذار شدند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان این که، بسیاری از کتابخانه های استان خیرساز هستند، با اشاره به به فعالیت ۵۲ کتابخانه سیار در کشور از راه اندازی نخستین کتابخانه سیار در مازندران خبر داد.

مهدیانپور از رشد سه درصدی ورودی کتاب به کتابخانه های استان خبرداد و گفت: با توجه به افزایش عضویت کتابخانه ها این میزان ورودی کتاب کافی نیست.

این مقام مسوول، با اشاره به ضرورت نهادینه شدن کتابخوانی در روستاها افزود: به همین منظور بیشتر طرح های کتابخانه ها در روستاها در حال ساخت است که از۳۰ طرح ۲۷ طرح در روستاها در حال ساخت است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۱۰ تا۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری این طرح ها باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به برگزاری ۵۴۵برنامه در هفته کتاب امسال اظهارداشت : از جمله برنامه های شاخص «همکلاسی کتاب خوان»، افتتاح کتابخانه های هچیرود و ۲ کتابخانه مشارکتی زندان آمل، مسابقات فرهنگی کتابخوانی در مناطق کم برخوردار، قصه گویی با محوریت «کودکان غزه»، کتابت قرآن توسط کودکان، تجلیل از خادمان کتابخوانی در ۲۸آبان، رونمایی ۱۳ عنوان کتاب است.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور برنامه های هفته کتاب برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار