انشعاب های غیرمجاز فشار مضاعف در آب آشامیدنی مازندرانی ها\

انشعاب های غیرمجاز فشار مضاعف در آب آشامیدنی مازندرانی ها

  • کد خبر: 2111103678
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1402 - 14:00

مازندران حدود سه ونیم میلیون نفر جمعیت دارد که زیرساخت های موجود تامین آب متناسب با این میزان جمعیت است اما حضور میلیونی مسافران در این خطه از شمال همواره به مشکل پیش رو در تامین این بخش به شمار می رود . 

 به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس بهزاد برارزاده در این نشست با بیان اینکه ۷۴۱ حلقه‌ چاه آب شرب در این استان وجود دارد، گفت: ۸۸ درصد منابع آبی از سفره‌های آب زیرزمینی و۱۲ درصد نیز از سه سد تأمین می‌شود.

وی برضرورت بهرگیری از ظرفیت آب سطحی به ویژه آبهای ذخیره شده در پشت سدها، تاکید کرد.

مدیرعامل آبفامازندران، با بیان اینکه زیرساخت‌های استان برای سه میلیون نفر جمعیت درنظر گرفته شد، گفت: این جمعیت در ایام تعطیل و تابستان به ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر می رسد که باید زیرساختهای لازم برای خدمت رسانی به آنها تامین شود بنابراین استان مازندران باید دربحث اعتبارات، ملی دیده شود.

مهندس برارزاده در بخش دیگری از سخنانش، یکی از چالش های اصلی شرکت آب و فاضلاب را انشعابات غیرمجاز آب دانست و تصریح کرد: این موضوع با دستگاه های قضایی در میان گذاشته شد تا انشعابات این مشترکان بعد از تذکرات و اقدامات لازم، قطع شود .

وی خاطرنشان کرد: انشعابات غیر مجاز، ظلم و فشار مضاعفی به مشترکین دیگر است ضمن آنکه صاحبان انشعابات غیر مجاز هزینه خدمات این شرکت را هم پرداخت نمی کنند و شبکه را هم در معرض آلودگی قرار می دهند.

مهندس برارزاده، با اشاره به کمبود آب در مازندران اظهار داشت: از زمان شکل گیری دولت جهادی سیزدهم کتابچه ای برای رفع تنش آبی تدوین و این کتابچه در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به ثبت رسید .

مدیرعامل آبفا مازندران ادامه داد: طی مکاتبات و برگزاری نشستهای متعدد با مسوولان کشوری و استانی از جمله با حضور استاندار مازندران هم اینک اعتبار خوبی از محل محرومیت زدایی روستاها و همچنین تنش آبی برای رفع کمبود آب آشامیدنی به این استان اختصاص داده شد.

در پایان این نشست خبرنگاران به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب از تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس بازدید کردند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار