چتر خدمات بیمه سلامت بر سر یک و نیم میلیون مازندرانی\

چتر خدمات بیمه سلامت بر سر یک و نیم میلیون مازندرانی

  • کد خبر: 2111103634
  • چاپ
  • انتشار: 02 آبان 1402 - 13:30

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران در آیین گرامیداشت هفته سلامت گفت:‌ بیش از ۴۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مازندران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که جمعیتی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

به گزارش استناد نیوز،  دکتر حسین جلاهی روز سه شنبه  با اشاره به زیرساخت های موجود این اداره کل برای خدماتدهی به بیمه شدگان گفت که ۲۰ اداره در شهرستان ها، ‌ ۵۹ پیشخوان و ۲ هزار و ۷۴۲ موسسه درمانی طرف قرارداد بخشی از این امکانات است.

جلاهی با تاکید بر اینکه "پزشک خانواده"‌در مازندران می بایست به یک طرح سرآمد در کشور مبدل شود، ‌ ادامه داد:‌ این طرح به صورت نمونه در مازندران و فارس اجرا شده است و سابقه اجرای طرح در مناطق روستایی مازندران به سال ۱۳۸۴ و در مناطق شهری به سال ۱۳۹۱ بر می گردد.

وی توضیح داد:‌ یکی از اهداف مهم این طرح بیماری یابی و پیشگیری از ابتلا افراد به بیماری ها و در نهایت کاهش هزینه های درمانی است که همسو با سیاست های بیمه سلامت نیز است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اقدام عملی دولت سیزدهم مبنی بر بیمه رایگان ساکنان مناطق آسیب پذیر، از زیر پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این نوع خدمات در مازندران در نیمه نخست امسال خبرداد.

وی افزود: براساس آمار ارائه شده از مسوولان مربوطه، مازندران ۵۸ منطقه آسیب پذیر دارد که با همکاری وزارت کشور، استانداری، ‌فرمانداری ها، بخشداری ها و ائمه جمعه طرح بیمه رایگان ساکنان این مناطق در استان پیگیری و اجرا شده است.

جلاهی اظهارداشت: ۷۶درصد بیمه شدگان سلامت در مازندران جزو بیمه شدگان روستایی و ایرانیان هستند که به صورت رایگان به آنها خدمات ارائه می شود.

 

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار