آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار تابستان\
  • مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا اعلام کرد:

آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار تابستان

  • کد خبر: 2111103206
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1402 - 11:48

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحدهای نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روزهای اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، عبدالرسول پيشاهنگ در جریان بازدید از نيروگاه شهيدسليمي نكا، تامین نیاز شبکه برق کشور در ایام پیک مصرف را امری حساس و ضروری خواند و بر جدیت بیشتر و تلاش جهادی همه کارکنان بخش تولید برای به حداکثر رساندن ظرفیت و حفظ آمادگی مستمر واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی تأکید کرد.
وی همچنین از تأمین آب نیروگاه نکا به عنوان چالش‌های جدی این مجموعه یاد کرد و گفت: با توجه به کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک‌کاری و کمبود آب مصرفی واحدها برای تولید بخار، لازم است که عملیات رفع نواقص فاز اول و به مدار آوردن فاز دوم سیستم آب شيرين‌كن آب دریا و لایروبی حوضچه آب‌گیر نیروگاه با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.
پیشاهنگ همچنین از روند پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخاری، پمپ‌خانه آب دریای نیروگاه بخار و و نیز سیستم آب شیرین‌کن دریا بازدید کرد.
گفتنی است در جریان بازدید مدیرعامل برق حرارتی از نیروگاه نکا اهم اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده و در دست اقدام نيروگاه در راستای رفع محدودیت و افزایش آمادگی واحدها از جمله پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر، تعمیرات فاز اول و میزان پیشرفت نصب تجهیزات فاز دوم سیستم آب شیرین‌کن، ارتقای توان و بازدهی پمپ‌های آب دریا و نیز نتایج مطالعات انجام شده در خصوص چالش سرعت گرفتن روند کاهشی سطح آب دریای خزر مطرح و بر چاره‌اندیشی و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از این مشکلات تأکید شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار