خیرین سلامت مازندران در سال گذشته ۲۵۴ میلیارد تومان کمک کردند\

خیرین سلامت مازندران در سال گذشته ۲۵۴ میلیارد تومان کمک کردند

  • کد خبر: 2111103190
  • چاپ
  • انتشار: 18 خرداد 1402 - 16:35

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان مشارکت نقدی و غیر نقدی خیرین استان را در حوزه سلامت در سال ۱۴۰۰، ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۴۰۱ با یکصد میلیارد تومان افزایش به عدد ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.


به گزارش استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: این دیدارها و نشست ها عاملی برای استفاده بهینه از ظرفیت های نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و مجمع خیرین در حوزه بهداشت و درمان است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بخشی از مجموعه خود را به عنوان مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت فعال کرده است، گفت: برنامه ها و خدمات متنوعی را در دست اجرا داریم که در چند حوزه در حال انجام است که یک حوزه آن ایجاد ساختار برای مشارکت های مردمی در سطح شهرستان ها بوده است و تاکنون ۲۰ مجمع خیرین سلامت در سطح ۲۱ شهرستان مازندران تشکیل شد و شبکه سازی خیرین انجام گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشارکت همه جانبه مجمع خیرین استان برای شبکه سازی در شهرستان ها افزود: ایجاد ساختار برای حمایت از بیماران لاعلاج با مشارکت خیرین از دیگر اقدامات ما در این حوزه است.
دکتر غلامی تهیه و تدوین کتابچه نیازمندی های سلامت شهرستان های مختلف استان را از دیگر اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد و گفت: در این کتابچه اولویت های هر شهرستان به تفکیک پروژه ها و نیازهای اساسی هر شهرستان لحاظ شده است و خدمات و پروژه های آتی بر اساس آن خواهد بود.
دکتر غلامی بازسازی پایگاه سلامت شهری شماره ۴ ساری، بازسازی و تکمیل ساختمان کلینیک ام اس بیمارستان بوعلی سینا ساری، تامین هزینه ساخت پایگاه اورژانس۱۱۵ هچیرود در چالوس، تجهیز مرکز جامع سلامت نور، تجهیز بخش هایی از بیمارستان زارع ساری و اجرای تعدادی پروژه های دیگر در شهرهای مختلف استان را از دیگر اقدامات مشارکتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خیرین سلامت استان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان مشارکت نقدی و غیر نقدی خیرین استان را در حوزه سلامت در سال ۱۴۰۰، ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۴۰۱ با یکصد میلیارد تومان افزایش به عدد ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.
دکتر غلامی افزود: تعداد پروژه های خیر ساز در سال ۱۴۰۱ در حوزه بهداشتی ۹ مرکز، ۵ پایگاه اورژانس۱۱۵ و ۴ مرکز آموزشی درمانی و بیمارستان بوده و ۸ پروژه نیز در حوزه بهداشتی و درمانی به طور کامل خیر ساز بوده است. یعنی از ۱۸ پروژه موجود، احداث ۱۰ پروژه با همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مشارکت مجمع خیرین سلامت استان بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار