۱۴۶ هزار بازدید از اماکن گردشگری سوادکوه در ایام نوروز انجام شد\

۱۴۶ هزار بازدید از اماکن گردشگری سوادکوه در ایام نوروز انجام شد

  • کد خبر: 2111103082
  • چاپ
  • انتشار: 20 فروردين 1402 - 23:57

فرماندار سوادکوه اجرای طرح جاده ساحلی را راهکار برون رفت از وضعیت ترافیکی این شهرستان برشمرد.

خبرنگار: معظمه نقی پور

به گزارش استنادنیوز از سوادکوه، رمضان غلامی اِواتی فرماندار سوادکوه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان باتوجه به اینکه سوادکوه دروازه ورودی مازندران از سمت جنوب محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از اولین مسافران نوروزی مازندران در نوروزگاه سوادکوه برگزار شده بود و بیش از ۶۰ هزار اقامت در شهرستان و ۱۴۶ هزار بازدید از اماکن گردشگری در ایام نوروز داشتیم.

غلامی اِواتی با بیان اینکه برای رفع معضل ترافیک در سوادکوه، طرح جاده ساحلی در شورای ترافیک مطرح شده است، اظهار داشت: اگر این طرح در کمیته شورای ترافیک شهرستان و استان تصویب شود، می‌توانیم بار ترافیکی را در شهرستان کاهش و همچنین در بحث گردشگری رونقی ایجاد کنیم.

 فرماندار سوادکوه با برشمردن قابلیت‌های گردشگری این شهرستان، تصریح کرد: پارک میانسی با آمدن سرمایه‌گذار، کارش را آغاز خواهد کرد در بحث گردشگری مذهبی نیز کمیته‌‌‌ای باید تشکیل شود، بحث اشتغال و فرهنگی بسیار اهمیت دارد و باید بیشترین بودجه را در بخش آموزش بگذاریم.

نماینده عالی دولت در سوادکوه باتوجه به بازدید سال گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نقاط بحرانی این شهرستان، خاطر نشان کرد: قول ۲۰ میلیاردی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای سوادکوه انجام شده و هر شهری با ارائه طرح می‌تواند دریافت اعتبار داشته باشد، طرح پل آینه زیراب مهم هست اما هنوز ارائه نشده است.

غلامی اِواتی با بیان اینکه در مدت حضور در شهرستان در بحث مخابراتی خدمات قابل توجهی در سوادکوه ارائه داده‌‌ایم، گفت: کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸۴ روستا است که بحث دَکل را می‌توانیم داشته باشیم، ۱۴۲ روستا دارای تلفن ثابت و ۳۳ روستا ارتقاء سایت همراه اول 4G با اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی و در سال جاری نیز برنامه ۳ دَکَل مخابراتی را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه روستایی نیز ۹۳ میلیارد تومان و برای روکش آسفالت محور اصلی ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین از محل بازآفرینی شهری با ۲۰۴ تُن قیر برای زیراب ۷۸ تُن پل‌سفید و ۱۲۲ تُن آلاشت قرار بر شروع کار است.

غلامی اِواتی، افزود: در بحث گاز رسانی پروژه راستوپی تا ورسک با اعتبار تخصیصی ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

فرماندار سوادکوه درمورد ارائه خدمات در بخش بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: برای مرکز بهداشت زیراب ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، مرکز بهداشت آلاشت ۴ و نیم میلیارد تومان، شبکه بهداشت پل‌سفید ۷ میلیارد تومان، اورژانس بالا دواب ۲ و نیم میلیارد تومان، اورژانس پل‌سفید ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و سردرب ۲۰۰ میلیون تومان، مرکز بهداشت لَلِهبَند ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از منابع وزارت، منابع بهداشت و اعتبار سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کرده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار