آینده ایران اسلامی توسط دانش آموزان رقم خواهد خورد/بیش از ۹۹ درصد بانوان در کشور باسواد هستند\

آینده ایران اسلامی توسط دانش آموزان رقم خواهد خورد/بیش از ۹۹ درصد بانوان در کشور باسواد هستند

  • کد خبر: 2111102951
  • چاپ
  • انتشار: 12 بهمن 1401 - 11:35

استاندار مازندران با اعلام اینکه آینده ایران اسلامی توسط دانش آموزان این سرزمین رقم خواهد خورد، گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی تمام اقشار حتی دانش آموزان نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش استناد نیوز ، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب که در مدرسه شهید برزگر میاندورود برگزار شد با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی تمام اقشار حتی دانش آموزان نقش بسزایی داشته اند. افزود: در راهپیمایی ها دانش آموزان در صف های جلو مقابل رژیم شاه بودند.

وی با اعلام اینکه دانش آموزان در فضای سیاسی کشور نقش بسزایی دارند، گفت: امروز بعد از چهل و چهارمین سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شما دانش آموزان باید در مباحث مهم کشور پیشگام باشید.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲۰ هزار دانش آموز در دفاع از ایران اسلامی به شهادت رسیدند بنابراین از دانش آموزان خواست تا یاد و نام شهدا را گرانی بدارند.

حسینی پور در ادامه با اعلام اینکه قبل از پیروزی انقلاب ۳۰ درصد بانوان کشور باسواد یودند، گفت:هم اکنون و به برکت این انقلاب بیش از ۹۹ درصد بانوان این کشور باسواد هستند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب تنها هفت درصد از بانوان در ادارات دولتی مشغول به کار بودند اما هم اکنون به برکت انقلاب این آمار به ۵۲ درصد رسیده است.

استاندار مازندران در پایان با اعلام اینکه در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی اقدامات زیادی انجام شده است ، گفت: ایران در سال ۵۷ رتبه ۵۵ علمی جهان را داشت اما هم اکنون به رتبه ۱۵ رسیده است .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار