راهی جز بهره وری برای امنیت غذایی نداریم\
  • رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران

راهی جز بهره وری برای امنیت غذایی نداریم

  • کد خبر: 2111102923
  • چاپ
  • انتشار: 29 دی 1401 - 13:34

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اعلام اینکه باتوجه به اتفاقاتی که در کشورهای منطقه در حال وقوع است برای تقویت و ارتقای امنیت غذایی در کشور راهی جز بهره وری و حمایت از تولید داخلی نداریم، گفت که در این ارتباط دولت سیزدهم در ماه های گذشته حمایت های خوبی را از شرکت های دانش بنیان داشت.


به گزارش استناد نیوز، میرسامان پیشوایی روز پنجشنبه در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی در ساری افزود: تثبیت جایگاه بهره‌وری در نرخ رشد اقتصادی کشور نشان از عزم دولت سیزدهم به مقوله مهم ایده پردازی و استفاده بهینه از امکانات موجود است.
وی ادامه داد: باتوجه به اتفاقاتی که در کشورهای منطقه در حال وقوع است برای تقویت و ارتقای امنیت غذایی در کشور راهی جز بهره وری و حمایت از تولید داخلی نداریم که در این ارتباط دولت سیزدهم در ماه های گذشته حمایت های خوبی را از شرکت های دانش بنیان داشت.
رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: تبدیل شدن بهره‌وری به گفتمان برای رسیدن به رشد اقتصادی قابل توجه از دستاوردهای ماندگار دولت سیزدهم است که بسیاری از نخبگان دانشگاهی در کشور با الهام گرفتن از این موضوع در این مسیر هموار در حال حرکت هستند.
پیشوایی افزود: در برنامه هفتم توسعه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به حوزه بهره‌وری در مصرف آب دارند که به طور حتم دولتمردان و نخبگان کشور با توجه به این موضوع به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی بدون افزایش اراضی سطح کشت اقدام خواهند کرد.
وی با بیان این که، متاسفانه کشور در استفاده از مصرف انرژی جایگاه خوبی در جهان ندارد، گفت: در حوزه های حمل و نقل، کشاورزی و انرژی اقدامات در قالب بهره وری در کشور در دست اجرا است که با تحقق آن استفاده از امکانات در کشور باهدف خلق اشتغال و تولید خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار