استفاده از تلفن همراه، بلای جان سربازان روس/کشته شدن ۸۹ نظامی\

استفاده از تلفن همراه، بلای جان سربازان روس/کشته شدن ۸۹ نظامی

  • کد خبر: 2111102879
  • چاپ
  • انتشار: 14 دی 1401 - 09:57

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به حمله موشکی روز شنبه اوکراین به یک پایگاه نظامی روسیه که به کشته‌شدن ۸۹ پرسنل نظامی روس منجر شد، استفاده غیرقانونی نظامیان از تلفن همراه را عامل شناسایی موقعیت آن‌ها اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد روز یکم ژانویه در نخستین ثانیه‌های سال جدید میلادی، توپخانه‌ نیروهای مسلح اوکراین ۶ موشک از سامانه راکتی پرتاب چندگانه هیمارس (MLRS) به پایگاه موقت واحدهای نظامی روسیه در نزدیکی شهر «ماکیفکا» در غرب دونستک کرد.

سرگئی سوریوکوف معاون اداره اصلی نظامی-سیاسی نیروهای مسلح روسیه، در ادامه این بیانیه خاطر نشان کرد: عامل اصلی و آشکار وقوع این حمله، استفاده پرسنل از تلفن همراه برخلاف دستورات و در محدوده برد آتش دشمن بود.

این بیانیه می‌افزاید: برغم پشتیبانی سامانه‌های پدافند هوایی، این راکت‌ها که به کلاهک‌های انفجاری قوی مجهز هستند به یک ساختمان محل اسکان پرسنل ارتش روسیه اصابت کردند. اقدامات اولیه به سرعت انجام شد اما با پایان آوار برداری، شمار کشته‌ها از رقم ۶۳ که پیشتر اعلام شده بود به ۸۹ افزایش یافت.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در نتیجه حملات موشکی ارتش اوکراین، ۶۳ سرباز روسی در نزدیکی شهر «ماکیفکا» کشته شدند.

سوریوکوف ادامه داد: استفاده بدون مجوز سربازان از تلفن‌های همراه به دشمن اجازه داده بود تا موقعیت آن‌ها را رد یابی و شناسایی کند.

این مقام وزارت دفاع روسیه همچنین با بیان اینکه به منظور پیش‌گیری از وقوع چنین حادثه‌ای در آینده اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: تحقیقات برای شناسایی مقصران این حادثه در حال انجام است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار