کلاهبردار سایت های نیازمندی در بابلسر دستگیر شد\

کلاهبردار سایت های نیازمندی در بابلسر دستگیر شد

  • کد خبر: 2111102860
  • چاپ
  • انتشار: 07 دی 1401 - 11:10

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فرد سودجوی که با درج آگهی‌های کذب و غیر واقعی در سایت‌های نیازمندی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان بابلسری می‌کرد، دستگیر شد.


به گزارش روز چهارشنبه استناد نیوز ، سرهنگ سامع خورشاد با بیان این مطلب، افزود: در روز‌های اخیر با ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس فتا شهرستان بابلسر با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از چند نفر از شهروندان بابلسری شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه ودریافت مبلغ واریزی ارزانتر ازبازار درسایت دیوار کلاهبرداری شده است، افزود: ماموران پلیس فتا پس ازاقدامات فنی و تخصصی متهم این پروند‌ها را شناسایی وطی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
او گفت: عامل کلاهبردار که مردی ۲۵ ساله بوده اقدام به کلاهبرداری ازحساب ۱۴ نفر از شهروندان بابلسری به مبلغ ۲ میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.
سرهنگ خورشاد تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده سایت‌های تبلیغاتی را نخورده و قبل از هرگونه اقدامی از اصالت کالا و تقلبی نبودن و مسروقه نبودن کالا کسب اطمینان نمایند.
رئیس پلیس فتا مازندران دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت‌های درج آگهی عنوان کرد و گفت: هموطنان عزیز به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند، زیرا کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار