بازگشت 1500 تبعه افغانستانی از مرز دوغارون خراسان رضوی به کشورشان\

بازگشت 1500 تبعه افغانستانی از مرز دوغارون خراسان رضوی به کشورشان

  • کد خبر: 2111102844
  • چاپ
  • انتشار: 23 آذر 1401 - 11:12

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تبعه افغانستانی به صورت خود معرف و به خواست خودشان از مرز دوغارون این استان به کشورشان باز می‌گردند.


به گزارش استناد نیوز، سید علی قاسمی روز چهارشنبه در کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خراسان رضوی که با حضور نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در مشهد تشکیل شد افزود: با توجه به برقراری امنیت از سوی طالبان و بهبود اوضاع این کشور اخیرا شاهد بازگشت روزانه این اتباع به افغانستان هستیم.
وی ادامه داد: با این حال روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تبعه خارجی به عنوان متجاوز مرزی در مرز خراسان رضوی با افغانستان دستگیر می شوند و طی هشت ماه امسال حدود ۳۵۰ هزار تبعه افغان که غیر قانونی از مرز خراسان رضوی وارد ایران شده بودند و بیشترشان نیروی کار بودند از مرز بازگردانده شدند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: جذب اعتبارات بین الملی برای اتباع مقیم استان امسال به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۲.۵ برابری در مقایسه با سال قبل است.
قاسمی افزود: فقط دریک مورد ۶۵ میلیارد تومان برای ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی در مهمان شهر تربت جام جذب شده است.
وی ادامه داد: با توجه به حجم قابل توجه اعتبارات جذب شده از منابع مختلف پیش بینی می شود عملیات ساخت ۳۴۰ واحد مسکونی در مهمانشهر تربت جام از بهمن ماه آینده آغاز شود.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن یادآوری خدمات مردم و مسووولان این استان به اتباع افغانستانی گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار دانش آموز افغانستانی در استان تحصیل می کنند که ۱۷ هزار نفر فقط از اتباع جدیدالورود طی یک سال گذشته هستند.
قاسمی افزود: افغانستانی ها در استان و به ویژه در مشهد ۲۰۰ هیات مذهبی و ۸۶ مرکز فرهنگی فعال دارند و پیشنهاد می شود از ظرفیت علمای مذهبی آنها برای مدیریت واحد فرهنگی اتباع بهره گرفته شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار