اولین فرهنگسرای قائمشهر دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد/ راه آهن کشور برای پروژه زیرگذر همکاری کند\

اولین فرهنگسرای قائمشهر دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد/ راه آهن کشور برای پروژه زیرگذر همکاری کند

  • کد خبر: 2111102744
  • چاپ
  • انتشار: 21 آبان 1401 - 16:30

عضو شورای شهر قائمشهر با گله مندی از راه آهن جمهوری اسلامی که تاکنون مجوزات لازم برای زیرگذرهای دخانیات و قائم محله صادر نکرد، گفت: نزدیک به 2 سال مکاتبات متعددی با این دستگاه داشته ایم  و علی رغم آنکه مصوبه شورای تامین را گرفته ایم و پیمانکار هم مشخص شد، اما متاسفانه راه آهن کشور هیچ گونه همکاری با شهرداری نداشته  است.

 

خبرنگار: مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، مهدی ابراهیمی روز شنبه در جلسه علنی شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه از ابتدای امسال 180 میلیارد تومان تحقق بودجه داشته ایم، افزود: از این میزان 140 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و جاری هزینه شد و همچنین 40 میلیارد تومان از دیون گذشته شهرداری پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه در هفت ماه سال گذشته بیش از 16 میلیارد و 900 میلیون تومان کار عمرانی صورت گرفته ، گفت: در پنج ماه دوم سال گذشته هم 54 میلیارد تومان کار عمرانی در سطح شهر قائمشهر انجام شد.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر قائمشهر برخی از اقدامات عمرانی در سطح این شهر را جمع آوری هدایت آبهای سطحی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 300 میلیون تومان، پیاده روسازی با هزینه یک میلیارد و 985 میلیون تومان، آسفالت با هزینه 16 میلیارد و 300 میلیون تومان و غیره اعلام کرد.

ساماندهی حریم رودخانه سیاه رود 95 درصد پیشرفت دارد

وی با بیان اینکه ساماندهی حریم رودخانه سیاه رود با هزینه 2 میلیارد و 700 میلون تومان در حال انجام است، ادامه داد: ساماندهی حریم رودخانه هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه ابنیه 20 کیلو ولت پست برق پارک جنگلی تلار هم با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در حال انجام است، تصریح کرد: این طرح با 80 درصد پیشفرت فیزیکی در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی خیابان تهران با هزینه 90 میلیارد تومان از آورد شهرداری قائمشهر در حال ساخت است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پروژه فرهنگسرا با هزینه 5 میلیارد تومان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل این طرح پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا 22 بهمن ماه امسال افتتاح شود.

عضو شورای شهر قائمشهر در ادامه با گله مندی از راه آهن جمهوری اسلامی که تاکنون مجوز لازم برای حریم راه آهن صادر نکرد، گفت: نزدیک به 2 سال مکاتبات متعددی با این دستگاه داشته ایم  و علی رغم آنکه مصوبه شورای تامین را گرفته ایم و پیمانکار هم مشخص شد، اما متاسفانه راه آهن کشور هیچ گونه همکاری با شهرداری نداشته است.

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه 50 هزار نفر جمعیت با 25 روستا در پشت راه آهن سکونت دارند، گفت: گاهی شاهد برخورد قطار با عابر پیاده هستیم بنابراین از راه آهن کشور می خواهیم تا مجوز حریم را صادر تا این شهرداری هم بتواند نسبت به عملیات اجرایی زیرگذرهای پشت راه آهن اقدام کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار