عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ روستای کوهستانی بخش لاریجان آمل آغاز شد\

عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ روستای کوهستانی بخش لاریجان آمل آغاز شد

  • کد خبر: 2111102664
  • چاپ
  • انتشار: 08 آبان 1401 - 17:18

کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۲ روستای لاسم و زیار در بخش لاریجان شهرستان آمل با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان به زمین زده شد.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، "محمدحسن یحیی نژاد" مدیر مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز مازندران با اظهار این که طی کمتر از یکسال گازرسانی به این ۲ روستا به بهره برداری خواهد رسید، گفت: یکهزار و ۱۰۰ خانوار این ۲ روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی با توضیح این که ۴۵ کیلومتر شبکه گذاری باید در این طرح عملیاتی شود، ادامه داد: از ۵۵ روستای بخش لاریجان واقع در جاده هراز آمل، شهر رینه و چهار روستای این بخش از نعمت گاز به روش سی ان جی برخوردارند و  شبکه گذاری داخلی ۱۸ روستای این بخش کوهستانی نیز اجرا شده است.

مدیر مهندسی شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته که در حال حاضر شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط استان رسیده است، گفت: اکنون عملیات گازرسانی ۱۵۰ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۲۵۰ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار گازرسانی قرار دارند.

یحیی نژاد افزود: مازندران از سه نقطه به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود تا  همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش کامل گازرسانی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه شهرهای کوهستانی گزنگ، کجور، پلور و بلده در مرحله گاز رسانی قرار دارند، یادآور شد: طبق برنامه سه نقطه شامل اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم(ع) در جاده هراز، گدوک در محور فیروزکوه و سه هزار تنکابن از طریق محور الموت قزوین به شبکه گازرسانی استان متصل می شوند.

گفتنی است در حال حاضر ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری و ۹۶ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند و این استان از نظر مشترکان خانگی با ۹۲ درصد رتبه دوم کشور را عهده دار است.

این مراسم با حضور دکتر رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل مسجد روستای لاسم شهرستان آمل برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار