کمبود آنتی بیوتیک ها و سِرُم روزهای آینده برطرف می شود\
  • معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛

کمبود آنتی بیوتیک ها و سِرُم روزهای آینده برطرف می شود

  • کد خبر: 2111102652
  • چاپ
  • انتشار: 08 آبان 1401 - 08:14

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: مشکل توزیع سِرُم و آنتی بیوتیک کودکان تا پایان هفته در داروخانه‌های استان برطرف می‌شود.

 

به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز، دکتر ابراهیم صالحی فر با بیان اینکه متاسفانه طی هفته های گذشته شاهد کمبود آنتی بیوتیک کودکان بوده ایم، افزود: متاسفانه در بعضی داروها کمبودهایی را در سطح کشور و از جمله استان مازندران شاهد بوده ایم.

وی با اعلام اینکه تجویز بی رویه و غیرمنطقی و مصرف بیش از اندازه علت کمبود مقطعی آنتی بیوتک در کودکان بوده است، گفت: سهمیه بندی داروخانه های روزانه و شبانه را در دستور کار قرار داده ایم و توانستیم تا حدودی این کمبود را رفع کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص توزیع سِرُم ، گفت:  الویت اول ما در توزیع سِرُم در بین داروخانه های بیمارستانی و درمانگاه های شبانه روزی است. البته برای بیمارانی که نیاز واقعی داشته باشند هم تا حد موجودی، بین داروخانه بخش خصوصی توزیع خواهد شد.

دکتر صالحی فر با اعلام اینکه وضعیت سِرُم به نسبت دو هفته گذشته رو به بهبودی است ابراز امیدواری کرد تا وضعیت این دارو در روزهای آینده بهتر شود.

وی از شهروندان خواست تا براساس تجویز پزشک نسبت به مصرف آنتی بیوتیک اقدام کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه نیاز کشور به واکسن آنفلوآنزا ۲و نیم میلیون دُز است، گفت که یک و نیم میلیون دُز وارداتی و مابقی در داخل تولید شد.

دکتر صالحی فر در پایان با اشاره به اینکه استقبال از واکسن آنفلوآنزا ایرانی بسیار اندک است، گفت: از افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند درخواست می کنیم تا در نبود واکسن وارداتی نسبت به تزریق واکسن داخلی اقدام نمیاند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار