سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا در برخی علائم بالینی شباهت دارند\

سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا در برخی علائم بالینی شباهت دارند

  • کد خبر: 2111102629
  • چاپ
  • انتشار: 01 آبان 1401 - 12:43

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا در برخی علائم بالینی شباهت دارند، گفت: سرماخوردگی علائم خفیف تری دارد اما بیماری های کووید 19 و آنفلوآنزا علائم شدید تری دارند.

 

خبرنگار: سها سوهانیان

به گزارش روز یک شنبه استناد نیوز، دکتر عباس علیپور با بیان اینکه این روزها با تغییر فصل و سرد شدن تدریجی هوا با بیماری های کووید 19، سرماخوردگی و آنفلوآنزا سروکار داریم که شبیه هم هستند، افزود: سرماخوردگی علائم خفیف تری دارد اما بیماری های کووید 19 و آنفلوآنزا علائم شدید تری دارند.

وی با اعلام اینکه تب و بدن درد در سرماخوردگی خفیف است، ادامه داد: در آنفلوآنزا و کووید 19 بدن درد و تب علائم شدیدتری نسبت به سرما خوردگی دارد و همچنین با گلودرد و سرفه خشک همراه است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه راه انتقال بیماری های کووید 19، آنفلوآنزا و سرماخوردگی از راه تنفسی است، افزود: مهم ترین راه برای پیشگیری از این سه بیماری رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده تهویه مناسب و پرهیز از دست دادن است.

علیپور در پایان با اشاره به اینکه واکسن کرونا برای افراد بالای 5 سال به صورت رایگان تزریق می شود، گفت: از افرادی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند تقاضا می کنیم تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به این امر اقدام کنند.

درحال حاضر ۱۱ شهرستان مازندران در وضعیت آبی و ۱۱ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار