بیش از ۷ هزار نفر دارای اختلال بینایی زیرپوشش بهزیستی مازندران هستند\

بیش از ۷ هزار نفر دارای اختلال بینایی زیرپوشش بهزیستی مازندران هستند

  • کد خبر: 2111102585
  • چاپ
  • انتشار: 23 مهر 1401 - 15:45

مدیر کل بهزیستی مازندران، گفت: بیش از 7 هزار نفر افراد دارای اختلال بینایی زیر پوشش این نهاد هستند.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی با بیان اینکه 23 مهر ماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز ایمنی عصای سفید نامگذاری شده است ، گفت: شعار امسال روز ایمنی عصای سفید " اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان " می باشد.
وی به مطالبات افراد دارای معلولیت اشاره کرد وافزود: حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مهمترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا می باشد که در قانون حمایت از حقوق معلولان صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته و دولت مکلف است با استفاده از کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قوانین، تمامی دستگاه های کشور را به اجرای این قوانین مکلف سازند.
دکتربریمانی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی همواره تمام تلاش خود را جهت رایزنی با دستگاه های اجرایی و نهاد های نظارتی جهت طرح مسایل نابینایان و پیگیری خواسته های آنان بعمل می آورد ، اما بدون شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری تمامی بخش های جامعه و اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان است.
مدیرکل بهزیستی مازندران بابیان اینکه در استان مازندران بیش از ۷ هزار نفر افراد دارای اختلال بینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند ، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی را به جامعه هدف ارائه می کنند و در حال حاضر به بیش از ۴ هزار نفر از جامعه کم توان و نابینا خدمات مستمری دریافت می کنند.
وی پیشگیری از معلولیت ها را مهمترین خدمت در حوزه اختلال بینایی دانست و افزود: در سال گذشته بیش از 91 هزار کودک ۳-۶سال تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱8۰۰ کودک دچار اختلال بینایی شناسایی و به سطوح بالاتر برای مداخلات درمانی معرفی شدند و خدمات مناسب و بهنگام را دریافت کردند.
دکتر بریمانی به ارائه خدمات توانبخشی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 1500 نفر از افراد دچار آسیب بینایی وسایل کمک توانبخشی مانند عصا ، عینک ، ساعت گویا و ... دریافت کردند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار