سازمان تامین اجتماعی سربلند در چالش‌های بزرگ / عملکرد جهادی تامین‌اجتماعی مازندران\

سازمان تامین اجتماعی سربلند در چالش‌های بزرگ / عملکرد جهادی تامین‌اجتماعی مازندران

  • کد خبر: 2111102505
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1401 - 07:30

پرداخت مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران چالش بزرگ سازمان تامین اجتماعی بود که این سازمان با تکیه بر بازوان اجرایی خود در استان ها و عملکرد موفق ادارات کل مانند استان مازندران، از آن سربلند بیرون آمد.

به گزارش استنادنیوز، یکی از معیارهای سنجش توسعه یافتگی کشورها میزان رفاه اجتماعی آن ها می باشد و در ایران سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی که بیش از ۷۰ درصد مردم کشور را تحت پوشش قرار داده است نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

از این رو حفظ توان مالی و تقویت سازمان در ایجاد امنیت اجتماعی و تامین آینده مردم حائز اهمیت است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۱ و با تصویب شورای عالی کار و ابلاغ دولت که از همان ابتدا با نظر مساعد سازمان همراه شد، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همگام با تورم کشور و حتی بیش از آن افزایش یافت تا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بخش بزرگی از جامعه کاسته شود.

این افزایش حقوق بار مالی بزرگی را متوجه سازمان تامین اجتماعی نمود اما با بینش عمیق و رویکرد جهادی مدیران سازمان پرداخت مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران در موعد مقرر انجام پذیرفت.

از سویی دیگر به منظور تداوم ارائه خدمات ارزنده و تامین رفاه بخش بزرگی از جامعه لازم بود منابع درآمدی سازمان نیز افزایش یابد و از آنجایی که عمده درآمد سازمان از وصول حق بیمه بوده است لذا نقش ادارات کل تامین اجتماعی استان ها به عنوان بازوان اجرایی سازمان نقشی کلیدی می باشد.

اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران با مدیریت حسن فلاح در امتداد سیاست های کلان این سازمان، ضمن تمرکز بر عدم فشار به بخش کارفرمایی و حمایت های لازم از این قشر با تکیه بر قانون، موفق به افزایش میزان وصول حق بیمه در یک دوره شش ماهه و حفظ سیر صعودی ماهانه شد.

حسن فلاح که مدیری با تجربه و تفکری انقلابی از بدنه سازمان تامین اجتماعی به حساب می آید با تشکیل کارگروه های مختلف، بازدیدهای میدانی و برقراری مداوم میز خدمت در شهرستان های مختلف استان مازندران، با شناسایی گلوگاه ها و نقاط ضعف و قوت مجموعه تحت مدیریت خود، توأمان ضمن جلب رضایت بدنه کارفرمایان و کارگران، موفق شد به اهداف سازمان در افزایش وصول حق بیمه نیز دست یابد.

 وجود چنین مدیران انقلابی و با رویکرد جهادی در ادارات کل تامین اجتماعی این اطمینان را به جامعه خواهد داد تا در آینده نیز همچنان این سازمان به عنوان تکیه گاهی مطمئن برای تامین آینده جامعه ای که دلگرم کار است قوی تر از گذشته باقی خواهد ماند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار