یک واحد خدمات مسافرتی متقلب در مشهد شناسایی و پلمب شد\

یک واحد خدمات مسافرتی متقلب در مشهد شناسایی و پلمب شد

  • کد خبر: 2111102475
  • چاپ
  • انتشار: 28 شهریور 1401 - 09:05

کارشناس مسئول نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی از  شناسایی و پلمب یک واحد خدمات مسافرتی متقلب در مشهد خبر داد.

به گزارش استناد نیوز،کارشناس مسئول نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این واحد خدمات مسافرتی  اقدام به صدور پنج بلیت تقلبی هواپیما از مبدا تهران به مقصد ایلام برای پنج زائر عراقی در مشهد کرده بود  که با پیگیری   کارشناسان بازرسی این سازمان شناسایی و پلمب شد.

بخشعلی بیاتی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای بلیت هواپیما در دهه آخر صفر و تشدید نظارت‌ها از واحد‌های خدمات مسافرتی در مشهد که توسط معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره میراث فرهنگی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مشهد و تعزیرات حکومتی در حال انجام است، شکایت یک زائر عراقی که به مشهد مقدس مشرف شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای این زائر عراقی و چهار نفر از همراهانش بلیت‌های دوسره از مبدا مشهد به مقصد تهران و از مبدا تهران به مقصد ایلام از طرف یک دفتر خدمات مسافرتی در مشهد صادر شده بود و آنان با مراجعه به فرودگاه بین المللی مشهد نسبت به دریافت کارت پرواز به مقصد تهران اقدام کرده بودند.

کارشناس مسئول نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توضیح داد: این زائران با رسیدن به تهران به ایرلاین مربوطه مراجعه می‌کنند و بلیت‌هایی که از دفتر خدمات مسافرتی مشهد دریافت کرده بودند به آن ایرلاین ارایه می‌دهند، اما از سوی آن ایرلاین اعلام می‌شود که این بلیت‌ها در لیست مسافران وجود ندارد و به نوعی تقلبی است.

وی اظهار داشت: از آنجا که شاکیان پنج نفر بودند و برای رسیدگی به شکایات خود مجبور به بازگشت به مشهد و پرداخت هزینه می‌شدند، مراتب اعلام شده از سوی شرکت هواپیمایی در خصوص صدور بلیت‌های تقلبی برای آن زائران، صورت جلسه و توسط یکی از همکاران بازرسی به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارجاع شد.

کارشناس مسئول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از آنجا که محل دفتر خدمات مسافرتی صادرکننده بلیت‌ها مشخص نبود، همکاران بازرس به دفاتر خدمات مسافرتی زیادی در محدوده خیابان امام رضا (ع) مراجعه و واحد صنفی متقلب را شناسایی کردند، سپس از طریق تبادل اطلاعات در شبکه اجتماعی با کشور عراق، فروشنده متقلب نیز شناسایی شد.

بیاتی اظهار داشت: با بررسی اسناد و مدارک و نوع دستگاه پرینتری که مورد استفاده قرار گرفته بود، دفتر خدمات مسافرتی مربوطه شناسایی شد و ۳۵۰ دلاری که این دفتر بابت صدور پنج بلیت تقلبی در مسیر تهران به ایلام از زائران عراقی صادر شده بود، با هماهنگی انجام گرفته به حساب نماینده قانونی آن زائران مسترد و با هماهنگی تعزیرات حکومتی، این واحد پلمب شد. منبع صدا و سیما



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار