یکی از مدیران شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی به اتهام فساد بازداشت شد\

یکی از مدیران شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی به اتهام فساد بازداشت شد

  • کد خبر: 2111102470
  • چاپ
  • انتشار: 23 شهریور 1401 - 16:54

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در جهت برخورد قضایی با تخلفات و اتهام فساد، در روز گذشته در یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی با ورود مؤثر و به‌ هنگام یکی از سازمان‌های نظارتی، بازداشت یکی از مدیران و عامل دخیل به اتهام فساد صورت پذیرفت.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از سازمان تامین اجتماعی، میرهاشم موسوی در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری که در محل ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، افزود: در دولت مردمی سیزدهم که مقابله با رانت و فساد از اولویت‌های مورد تأکید رییس جمهور است؛ در سازمان تامین‌اجتماعی و نیز شستا، کمیته صیانت تشکیل داده شد تا هر گونه دست‌اندازی به اموال و اقدامات غیرقانونی، پیشگیری و برخورد به‌موقع و دقیق انجام شود.

وی ادامه داد: در موضوع مبارزه با فساد و صیانت از اموال و دارایی‌های صندوق که متعلق به بیمه‌شدگان و حق‌الناس است؛ راهبرد ایجاد شفافیت، مقابله با تعارض منافع و فساد، از اولویت‌های اصلی ما بوده و با قوت ادامه خواهد داشت.  

خط قرمز ما صیانت از حق‌الناس است

وی با اشاره به یکی از مواردی که براساس گزارش درونی و در رصد با همکاری مؤثر و خوب دستگاه‌های نظارتی مورد شناسایی قرار گرفته بود، اظهار داشت: در این دولت بدون هیچ اغماض و خط قرمزی با هرگونه تخطی از قانون و فساد در هر کجای مجموعه و توسط هر کسی باشد برخورد خواهیم داشت. همه بدانند خط قرمز ما صیانت از حق‌الناس است و سبک و سیاق دوره‌هایی که شستا حیات خلوت باشد؛ تمام شده و ادامه نخواهد یافت. آن‌هایی که بخواهند به هر نحوی حقوق مردم را تضییع کنند؛ از هیچ حاشیه امنی برخوردار نخواهند بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت راهبردی تعامل تشکل‌های کارگری با این سازمان افزود: رابطه بین مردم و حاکمیت باید مستحکم باشد. استحکام ارتباط مردم و حاکمیت، منجر به امنیت و آسایش مردم خواهد بود و در نظام اسلامی نیز که رابطه بین امام و امت وجود دارد، نوع این رابطه متفاوت با سایر نظام‌هاست و ارتباط بین امت و امام را از منظر صرفاً مادی خارج می‌کند و به جنبه معنوی می‌رساند. راهپیمایی اربعین، نمادی باشکوه از رابطه بین امام و امت در نظام اسلامی است که در حاکمیت اسلامی،  واجد ارزش فراوان است.

وی ادامه داد: شما جدای از اینکه نماینده کارگران و مرتبط با تأمین‌اجتماعی هستید و منافع کارگران را پیگیری می‌کنید، در مسیر تحکیم ارتباط مردم با حاکمیت کار می‌کنید و ارتباط بین امام و امت را نیز تقویت می‌کنید که اهمیت فراوان دارد.

موسوی تصریح کرد: شما به عنوان نمایندگان جامعه کارگری، وضعیت سازمان تأمین‌اجتماعی را به خوبی می‌شناسید. ما نیز از بدو ورود به این سازمان، با علم به این موضوع و آشنایی با شرایط این سازمان وارد کار شده‌ایم و می‌دانستم که در اینجا چه خبر است و چالش‌های این حوزه را می‌شناختم.

وی تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی را یکی از برنامه‌های اصلی خود از بدو تصدی مسئولیت این سازمان معرفی کرد و گفت: برای تحول در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی و برون‌رفت از چالش‌های بزرگ این حوزه، نیازمند اجماع نه تنها در درون سازمان و وزارت‌خانه بلکه در سطح کشور و کل حاکمیت هستیم. صورت مسئله این سازمان و چالش‌های آن نسبتاً روشن است و هرچند اختلاف‌نظرهای کارشناسی در جزئیات وجود دارد؛ اما همه صاحبنظران می‌دانند و تأکید دارند که باید به سمت تحول برویم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار