بهورزان برای سلامت مردم در روستاها تلاش می کنند/ریشه کنی فلج اطفال نتیجه تلاش بهورزان و مراقبان سلامت است\

بهورزان برای سلامت مردم در روستاها تلاش می کنند/ریشه کنی فلج اطفال نتیجه تلاش بهورزان و مراقبان سلامت است

  • کد خبر: 2111102457
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1401 - 15:43

بنیانگذار شبکه‌های بهداشتی کشور با بیان اینکه بهورزان برای سلامت مردم در روستاها تلاش می‌کنند، از آنها به عنوان سربازان گمنام و فراموش شده یاد کرد و گفت: بهورزان برای ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند و باید قدر آنها را دانست.


به گزارش استناد نیوز ، حسین ملک افضلی روز دوشنبه در آئین تقدیر از بهورزان در ساری با تاکید بر لزوم آموزش بهورزان، داشتن برنامه آموزشی را در این زمینه لازم دانست و گفت: این برنامه متناسب با نیاز جامعه تدوین شده است.
وی بهورزان را مدل و نمونه‌ای از آموزش پاسخگویی دانست و گفت: باید نیازهای جامعه به برنامه آموزشی مبدل شود و نسبت به پایش و بازآموزی آن اقدام کرد.
وی شناسایی نیازها، تدوین برنامه براساس نیاز، تربیت درست، پایش و بازآموزی را چهار رکن اصلی آموزش پاسخگویی بیان کرد و گفت: بهورزی مدل درست آموزش پاسخگویی است و مربیان بهورزان برای این کار آموزش لازم را فراگرفته‌اند.
بنیانگذار شبکه‌های بهداشتی کشور با اشاره به خدمات برجسته بهورزان به جامعه گفت: بهورزان در مسائل اجتماعی باید مداخله و نسبت به رفع آن اقدام کنند زیرا حوزه‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد.
ملک افضلی با عنوان اینکه مرگ ومیر کودکان زیر پنج سال کاهش چشمگیری یافته است، گفت: اگر دانش مردم را بالابریم شاهد رسیدن مرگ ومیرکودکان زیر پنج سال به عدد ۵ خواهیم بود درحالی که اکنون ۱۵ است.
وی با اظهار اینکه بهورزان برای سلامت مردم در روستاها تلاش می‌کنند، از آنها به عنوان سربازان گمنام و فراموش شده یاد کرد و گفت: بهورزان برای ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند و باید قدر آنها را دانست.
بنیانگذار شبکه‌های بهداشتی کشور تصریح کرد: باید فکری شود تا بهورزان به حوزه‌های اثرگذار در سلامت بپردازند و حرکت بهورزی مدل طرح پزشک پابرهنه چینی است و پزشک خانواده حاصل و نتیجه بهورزی است.
ملک افضلی واکسن را سبب تحول در حوزه سلامت دانست و گفت: اختراع واکسن میلیون‌ها نفر را در جهان به ویژه در دوران کرونا نجات داد و این تکنولوژی در حوزه پیشگیری اهمیت دارد.
وی اختراع آنتی بیوتیک را در نظام سلامت مهم برشمرد و گفت: همزمان با ارتقای سطح سلامت جامعه، بهورزان باید پویا باشند.
وی با اشاره به ریشه کنی فلج اطفال در کشور آن را نتیجه تلاش بهورزان و مراقبان دانست و گفت: این وضعیت درحالی است که هنوز در برخی کشورهای همسایه نظیر افغانستان، شاهد فلج اطفال وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار