۱۰ هزار پرستار طرح در دوران کرونا خانه نشین شده اند\

۱۰ هزار پرستار طرح در دوران کرونا خانه نشین شده اند

  • کد خبر: 2111102456
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1401 - 12:46

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: ۱۰ هزار پرستار طرحی که در دوران کرونا در بیمارستان‌ها مشغول بودند، اکنون خانه‌نشین شده‌اند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از وبدا،  محمد میرزابیگی روز دوشنبه در یک نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد پرستار خانه‌نشین شده، جوان و متاهل هستند. از مسئولان ذیربط درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا این پرستاران دوباره مشغول به کار شوند.

میرزابیگی تصریح کرد: اگر فکری برای پرستاران بیکار نشود، تعداد نیروهای طرحی خانه نشین شده به ۱۷ هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: بیکار شدن نیروهای طرحی پرستاری که زحمات زیادی در دوران همه‌گیری کرونا به دوش کشیدند، رفتار درست و شایسته‌ای نیست و باید دست اندرکاران مربوطه به اهمیت حرفه پرستاری که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی دارند، توجه کنند.

وی ادامه داد: این برخورد و رفتار نادرست باعث می شود که در مواقع بحرانی، دیگر نیروهای پرستاری نسبت به اهمیت سلامت و رسیدگی به بیماران توجه کافی نداشته باشند.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: پرستاران همواره در جامعه مظلوم واقع شده‌اند و باید مانند قشر فرهنگیان یا جامعه کارگری به مطالبات آنها توجه اساسی شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه مدافعان سلامت به نوعی مدافعان امنیت کشور هستند، اظهار داشت: باید زیر ساخت های اساسی و تعداد نیروهای پرستاری در نظام بهداشت و درمان کشور فراهم شود و هزینه‌های درست و به‌موقع برای بکارگیری نیروهای طرحی و مطالبات پرستاران تخصیص یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار