بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی / نگاهی متفاوت به حوزه مدیریت آموزشی\

بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی / نگاهی متفاوت به حوزه مدیریت آموزشی

  • کد خبر: 2111102448
  • چاپ
  • انتشار: 15 شهریور 1401 - 18:02

محمدجواد باقری زیاری مدیر پذیرش دانشجو دانشگاه مدیترانه شرقی EMU کشور قبرس شمالی و عضو اصلی شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان ایران و معصومه قلی نژاد مدرس رشته زبان انگلیسی در دانشگاه و مدیر آموزشگاه آزاد طی مقاله ای علمی پژوهشی  نگاهی متفاوت به ضرورت توسعه اخلاق در محیط های آموزشی به عنوان یک مزیت رقابتی و اهمیت این موضوع در توسعه علمی و اخلاقی جامعه ارائه نمودند

به گزارش استناد نیوز، در چکیده این مقاله که در حوزه مدیریت آموزشی با عنوان «بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی» مورخ 31 مرداد ماه سال جاری در  سمینار بین المللی  ملبورن استرالیا پذیرش شد، آمده است:

هنگامی که صحبت از علم اخلاق به میان می آید منظور، اصول حاکم بر رفتار درست و همچنین قانون ها یا معیارهایی است که رفتار و عملکرد مطلوب افراد درون یک حرفه را تبیین می کند. توسعه اخلاق، نه با پند و اندرزها و نه با فرهنگ سازی های بیرونی، بلکه از طریق کنش های ارتباطی و ذی نفعان جامعه علمی و دانشگاهی و به صورت شیوع و انتشار درون زا، میسر می شود. به همین جهت از آنجائی که مدرسان تاثیری اساسی بر روی جو اخلاقی کل محیط مراکز آموزشی و علمی دارند و رفتار آنان در بهبود اخلاقی فراگیران و دانش اموختگان موثر است. صاحب نظران بر اين باورند مهمترين متغير در موفقيت یک مرکز اموزشی و علمی، اخلاق است. امروزه، داشتن اخلاق ، به عنوان يك مزيت رقابتي در مراکز اموزشی و علمی مطرح است.
از طرفی مراکز آموزشی و علمی در هر کشوری از جمله مهمترین نهادهای بسط و گسترش علم در بین اقشار و طبقات مختلف جامعه می باشد و جزء سازمان های حساس و مهم محسوب می گردند. وجود مراکز آموزشی پویا، قدرتمند و دارای کارکنان پایبند به رفتارهای اخلاقی، رشد و توسعه علمی کشور را تسریع می بخشد و کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین مراکز آموزشی در کشور از کارکنانی تشکیل خواهد شد که دارای «اخلاق » مناسب باشند.

دانلود متن کامل مقاله «بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی»

مقاله علمی باقری

 

مقاله باقری



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار