استقبال اندک دانش آموزان قائمشهری از تزریق واکسن کرونا\

استقبال اندک دانش آموزان قائمشهری از تزریق واکسن کرونا

  • کد خبر: 2111102395
  • چاپ
  • انتشار: 30 مرداد 1401 - 10:23

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه استقبال دانش آموزان این شهرستان از واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست، گفت: تاکنون حدود ۲۰ درصد از جمعیت پایه اول نسبت به تزریق واکسن کرونا خود اقدام کرده اند .

دکتر محمد گران روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه  والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندان دانش آموز خود علیه بیماری کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: باتوجه به اینکه ابتلای کودکان به کرونا هم سلامت خود آن ها و دیگران را تهدید می کند بنابراین از والدین دانش آموزان می خواهیم تا نسبت به تزریق دو دز واکسن فرزندانشان اقدام کنند و همچنین اگر فردی فرزندش دارای بیماری زمینه ای است،  باید نسبت به تزریق دز سه این واکسن هم اقدام نماید.

 

وی با اعلام اینکه در اوایل استقبال از تزریق واکسن کرونا در این شهرستان مطلوب بوده است ، گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دز اول ، ۸۵ درصد دز دوم ، ۵۴ درصد دز سوم و ۵ درصد هم نسبت به تزریق دز یادآور خود، اقدام کرده اند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه متاسفانه استقبال از دز سوم و یادآور در این شهرستان بسیار اندک است اما انتظار می رود تا افراد واجد شرایط استقبال بیشتری برای این امر داشته باشند، افزود: تنها راه کاهش بستری و فوتی مبارزه با بیماری کرونا این است که نوبت های واکسیناسیون خودمان را کامل کنیم.

 

دکتر گران با اعلام اینکه طبق بررسی های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اکثر جان باختگان بیماری کرونا افرادی بودند که بعد از 6 ماه نسبت به تکمیل واکسن خود اقدام نکرده بودند، گفت:همچنین ۵۰ درصد افراد بستری شده در بیمارستان ها به دلیل بیماری کووید 19 کسانی هستند که نسبت به تزریق واکسن کرونا خود اقدام نکرده اند.

 

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه تمام مراکز جامع روستایی و شهری ما نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام می‌کنند بنابراین از شهروندان می خواهیم تا نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

 

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر در پایان با اعلام اینکه مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است، گفت: کرونا دارای سویه های جدیدی است ممکن است که سویه جدید،  بدتر از دلتا باشد بنابراین از شهروندان می خواهیم تا برای حفظ جان خود و دیگران نسبت به تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

 

براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر هم اکنون 33 نفر به دلیل بیماری کووید 19 در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

 

در 24 ساعت گذشته 2 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری و هفت بیمار هم ترخیص شدند. در این مدت بار مراجعه بیماران سرپایی 131 نفر بوده است.

 

هم اکنون وضعیت رنگ کرونا در شهرستان قائمشهر نارنجی است. خبرنگار : مونا معینی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار