وضعیت صنعت برق به نسبت سال گذشته بهتر شده است\
  • مدیر عامل توزیع برق گیلان؛

وضعیت صنعت برق به نسبت سال گذشته بهتر شده است

  • کد خبر: 2111102310
  • چاپ
  • انتشار: 05 تیر 1401 - 11:04

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اعلام اینکه با همکاری و همراهی مردم و مسئولین در کنار اجرای دقیق برنامه های مدیریت بار می توانیم از تابستان سالجاری بدون مشکل عبور کنیم، گفت: وضعیت صنعت برق به نسبت سال گذشته بهتر شده است.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان ،محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان در این نشست گفت: برق یکی از حیاتی ترین نیازی های اساسی در زندگی روزمره است و توزیع برق گیلان با بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و بیش از 24 هزار ترانسفورماتور در حال خدمت رسانی به بیش از یک میلیون و 600 هزار مشترک می باشد.

وی تاکید کرد: توزیع برق گیلان از لحاظ تعداد مشترک ششمین شرکت توزیع برق سطح کشور است و مشترکین در گیلان حدود 3.4 مصرف کل برق کشور را به خود اختصاص داده اند که این عدد در رتبه متوسط کشوری قرار می گیرد.

مهدیزاده افزود: سال گذشته 19هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف برق در کل کشور وجود داشت که با اقدامات موثر وزارت نیرو و شرکت توانیر این عدد به 13 هزار مگاوات کاهش یافته و عدد موجود نیز با برنامه های دقیق و کاربردی در حال مدیریت است تا کمترین مشکل برای مشترکین در بخش های مختلف ایجاد شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: برنامه های مدیریت بار سالجاری از سوی وزارت نیرو تشویق محور هستند و در صورت همکاری پاداش بسیار خوبی به مشترکین تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش مشترکین اداری براساس مصوبه هیئت دولت، ادارات ملزم به کاهش 30 درصدی مصرف در ساعات اداری و 60 درصدی در ساعات غیراداری نسبت به سال گذشته هستند.

مهدیزاده گفت: 100 اکیپ در کل استان درحال پایش مصرف برق ادارات هستند و تا کنون قریب به 40 اخطار برای ادارات پرمصرف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنایع نیز جلسات مثبت و متعددی با مدیران صمت و همچنین اتاق صنایع به منظور جلب همکاری برگزار شده است تا کمترین آسیب ممکن به این قشر وارد شود و همچنین در قالب تفاهم نامه های متعدد پاداش همکاری به آنها تعلق می گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مشترکین کشاورزی در صورت عقد قرارداد و همکاری در ساعات پیک به مدت 5 ساعت،  در باقی 19 ساعت روز برق رایگان دریافت می کنند.

مهدیزاده همچنین افزود: 174 هزار مشترک خانگی پرمصرف در گیلان داریم که حدود 50 درصد برق استان را مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مشترکین خانگی نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، 500 تومان پاداش دریافت می کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان ضمن تشکر از استانداری گیلان به منظور همکاری در اجرای طرح تغییر ساعت اداری استان و همچنین صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور تعامل در آگاه سازی مشترکین در مدیریت مصرف، تاکید کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسئولین در کنار اجرای دقیق برنامه های مدیریت بار می توانیم از تابستان سالجاری بدون مشکل عبور کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار