شناسایی و توقیف 120 گرم طلای غیراستاندارد در اهواز\

شناسایی و توقیف 120 گرم طلای غیراستاندارد در اهواز

  • کد خبر: 2111102039
  • چاپ
  • انتشار: 11 ارديبهشت 1401 - 17:10

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت:۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد و فاقد کد استاندارد در بازرسی کارشناسان این اداره کل در بازار طلای اهواز شناسایی و توقیف شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، علی داودی روز یکشنبه با بیان این مطلب، افزود: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیمی با اقتصاد جامعه دارد ، اهمیت این موضوع با نظارت بر عیار و استاندارد آن با حساسیت ویژه در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد.
وی گفت: این اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندان اقدام به بازرسی و نمونه برداری برای تعیین عیار مصنوعات طلا و مطابقت با استاندارد ملی مربوطه کرده و مصنوعات طلای غیر استاندارد را توقیف و پرونده متخلفان در این حوزه به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
داودی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی استاندارد بر روی طلا بیان کرد : مصنوعات طلا دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۲۱۳۲ است که این استاندارد اجباری بوده و تمامی تولید کنندگان موظفند الزامات آن را در تولید مصنوعات طلا از جمله استفاده از عیار رسمی کشور و حک کد شناسایی استاندارد بر مصنوعات طلا رعایت کنند.
سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان از مردم تقاضا کرد هنگام خرید مصنوعات طلا به کد شناسایی حک شده و عیار آن توجه داشته باشند و با ثبت حرف g و کد شناسایی مصنوعات طلا و ارسال آن به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد بودن آن مطلع شوند.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار