بازگشت واحد سه بخار نيروگاه نكا به مدار تولید\

بازگشت واحد سه بخار نيروگاه نكا به مدار تولید

  • کد خبر: 2111101967
  • چاپ
  • انتشار: 05 ارديبهشت 1401 - 14:37

واحد سه بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات که برای قلیاشویی بویلر و ایرپری هیترها از مدار تولید خارج شده بود مجدد به مدار تولید بازگشت.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ولی اله باباجانی، سرپرست نیروگاه بخار شهید رجایی با اعلام اين خبر افزود: این واحد به دلیل بررسی فشار بعد از اف دی فن (فن تامین کننده هوای بویلر) و وضعیت لوله‌های فاز دو بویلر وایرپری هیترها(پیش گرمکن هوا) و لزوم قلیاشویی با هماهنگي مركز كنترل شبكه برق ايران به منظور بازدید و رفع عیوب از مدار خارج گردید.
ولی اله باباجانی گفت: پس از خروج واحد همکاران امور شیمی و معاونت تعمیرات با برنامه‌ریزی مناسب عملیات قلیاشویی را آغاز کردند که طی پنج روز تلاش و سختکوشی همکاران، این واحد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
وی افزود: در مدت زمان خروج واحد، یک عدد لوله رهیت تعویض ویک عدد لوله درسقف بویلر ترمیم و هشت عدد نازل اسپری برشکاری، سرویس و جوشکاری شد و نیز هیتر فشار ضعیف واحد نشت یابی شد.
نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت توليد دو هزار و ۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزايي در تأمين و پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار