تنکابن می تواند یکی از مقاصد گردشگری باشد/ تشکیل کنسرسیوم صادراتی در غرب استان\

تنکابن می تواند یکی از مقاصد گردشگری باشد/ تشکیل کنسرسیوم صادراتی در غرب استان

  • کد خبر: 2111101955
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 18:17

استاندار مازندران با اعلام اینکه 345 مرکز گردشگری در تنکابن وجود دارد، گفت: این آمار بیانگر ان است که این شهرستان می‌تواند مقصد گردشگران باشد.


به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه‌ی فرماندار ویژه تنکابن با تاکید براینکه شیوه مدیریتی سنتی باید در شهرستان تغییر کند، افزود: تنها راهکار برون رفت از عقب ماندگی فعلی، گذر از مدیریت سنتی و رسیدن به مدیریت دانش بنیان با استفاده از ظرفیت‌های علمی جوانان است.
وی با برشمردن ویژگی‌های طبیعی و انسانی شهرستان تنکابن در بخش‌های مختلف، گفت: تقدیم ۵۷۰ شهید، هزار و ۴۰۷ جانباز و دهها هزار رزمنده بیانگر وفاداری و دلبستگی مردم این منطقه این نظام و انقلاب اسلامی است.
استاندار مازندران نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان تنکابن را ۴۰ درصد و نرخ اشتغال روستاییان در این شهرستان را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: علیرغم تمامی تلاش‌های انجام شده، نیازمند مدیریت جهادگونه هستیم تا از عقب ماندگی‌های موجود رهایی یابیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به جمعیت ۴۹ درصدی روستایی و ۵۰ درصدی بانوان، ان را از دیگر بخش‌هایی دانست که بایستی از ظرفیت آنان، با برنامه ریزی مناسب توسط فرماندار جدید، بهره گرفته شود.
این مسئول با بیان اینکه ۳۴۵ مرکز گردشگری در تنکابن وجود دارد، افزود؛ این آمار بیانگر ان است که این شهرستان می‌تواند مقصد گردشگران باشد.
استاندار با تاکید براینکه بومگردی یکی از شاخه‌های گردشگری در جهان محسوب می‌شود، اضافه کرد:, با توجه به جلوه‌های طبیعی بسیار زیبا در این شهرستان، تقویت صنعت گردشگری می‌تواند راهکار دیگری برای تقویت اقتصادی و اشتغال این شهرستان باشد.
وی همچنین تولید ۷۰ هزارتنی محصول کیوی و مرکبات را از دیگر ظرفیت‌های برندینگ این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: به منظور تقویت صادرات این محصولات، کنسرسیوم صادراتی در غرب استان تشکیل می‌شود.
حسینی پور، ایجاد مراکز گلخانه‌ای را به عنوان دیگر راهکار تقویت اقتصادی تنکابن دانست و بیان داشت: در حوزه کشاورزی علیرغم اب و خاک مطلوب آن طور که باید در جهت رفاه حال مردم نتوانستیم موفق عمل کنیم و این موضوعی است که باید به یک مسیر توسعه‌ای و دانش بنیان برسد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید براینکه تولید ثروت برای مردم باید در اولویت نخست راهبرد مدیریتی فرماندار قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله راهبردهای فرماندار باید قرار بگیرد.
وی همچنین از فرماندار جدید خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تغییر مدیران شهرستان اقدام کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار