آب مشترکین پرمصرف از نیمه دوم اردیبهشت ماه قطع می شود\

آب مشترکین پرمصرف از نیمه دوم اردیبهشت ماه قطع می شود

  • کد خبر: 2111101949
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 12:28

مدیرعامل آبفای تهران از ارسال ۳ میلیون پیامک هشدار به مشترکین پر مصرف خبر داد و گفت: قطع آب مشترکینی که توجهی به هشدارها نداشته و مصرف خود را کاهش نداده اند از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از بازار، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران آب به بازار می گوید: امسال در تهران با بحران شدید آبی مواجه هستیم به همین دلیل در برخورد با مشترکین پر مصرف به هیچ وجه کوتاهی نمی کنیم.
به گفته او، در سال های گذشته به لحاظ قانونی محدودیت هایی در برخورد با مشترکین پر مصرف وجود داشت. اما این محدودیت رفع شده و قانون چنین اجازه ای را به ما داده است. به همین دلیل آب مشترکین پر مصرف و بد مصرفی که به هشدارهای ارسال شده از طرف آبفا در ۶ ماه گذشته بی توجه بوده اند از نیمه دوم اردیبهشت قطع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه مقدار مجاز مصرف در تهران ۱۴ مترمکعب در ماه است، ادامه داد: حدود ۳۵ درصد مردم زیر الگو و معادل الگوی مجاز آب مصرف می کنند. ۲۰ درصد مردم حدود ۱.۵ برابر الگو، ۲۰ درصد مردم ۲ برابر الگو و ۱۵ درصد مردم تا ۲.۵ برابر و ۵ درصد بیش از ۲.۵ برابر الگوی مجاز در تهران آب مصرف می کنند.
طی ۶ ماه گذشته ۳ میلیون پیامک هشدار به مشترکین پر مصرف و بد مصرف ارسال کردیم. آب مشترکینی که توجهی به هشدارها نداشته و مصرف خود را مدیریت نکرده اند، از نیمه دوم اردیبهشت قطع خواهد شد
مصرف ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب
مدیر عامل آبفای تهران همچنین با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که تابستان امسال جیره بندی آب نداشته باشیم، خاطر نشان کرد: البته با توجه به شرایط خاص امسال خواسته ما از مردم کاهش ۱۰ درصدی مصرف است تا بتوانیم با کمترین مشکل تابستان امسال را پشت سر بگذاریم. بدون شک گذر از این بحران بدون همراهی مردم شدنی نیست.
به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تهرانی ها روزانه حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب مصرف می کنند. هرچند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته اما با توجه به ذخایر پایین سدهای کشور. کاهش قابل توجه بارندگی ها، عدد بسیار بالایی است.
او همچنین با اشاره به مصرف بالای آب در برخی از ادارات و نهادهای دولتی گفت: ادارات باید تا ۲۰ درصد مصرف آب شرب را نسبت به مصرف سال گذشته خود، کاهش دهند البته این رقم در بخش خانگی ۱۰ درصد است.
در بهار امسال میزان بارندگی ها در استان تهران کمتر از ۱۰ میلی متر بوده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار