مصرف انرژی در کشور 7.5 درصد رشد داشت\

مصرف انرژی در کشور 7.5 درصد رشد داشت

  • کد خبر: 2111101948
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 12:11

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه همواره بر لزوم اصلاح اقتصاد صنعت برق و عدم اتکای آن به بودجه کشور تاکید شده از رشد ۷.۵ درصدی مصرف انرژی در کشور خبر داد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ناصر اسکندری با بیان اینکه هزینه‌های تمام شده تولید برق با درآمد حاصل از فروش انرژی فاصله زیادی دارد و امروز یکی از مشکلات بزرگ این صنعت، اقتصاد برق است، گفت: صنعت برق در زمینه فنی و تخصصی هیچگونه مشکلی ندارد.
وی با بیان اینکه فعالیت های همکاران ما در صنعت برق کاملاً علمی و در مرزهای دانش رقم می‌خورد و آن چیزی که امروزه باید اصلاح شود، اقتصاد برق است، عنوان کرد: ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت اسمی منصوبه نیروگاهی در کشور وجود دارد که از این میزان ظرفیت، ۱۲ هزار مگاوات متعلق به نیروگاه‌های برقآبی است.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: تولید نیروگاه‌های برقآبی در سال گذشته و در مقاطعی به هشت هزار مگاوات رسید اما با توجه به کاهش بارندگی‌های امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید تا سه هزار مگاوات کاهش داشته باشد.
اسکندری با بیان اینکه بار تولید انرژی در کشور بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خوبی در بخش احداث نیروگاه‌ها در کشور صورت گرفته که امیدواریم بخش اعظمی از نیاز شبکه برق کشور با احداث این نیروگاه‌ها برطرف شود.
وی با اشاره به رشد ۷.۵ درصدی مصرف انرژی و نیاز شبکه به هفت تا هشت هزار مگاوات برای پاسخگویی به این رشد مصرف افزود: ما در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی وظیفه بسیار بزرگی بر عهده داریم تا بتوانیم اهمیت صنعت برق و سختی تولید و الگوی صحیح مصرف را به مردم منتقل کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار