اتصال در کابل برق ناشی از خاموشی برق در منطقه سرچشمه رشت بود\

اتصال در کابل برق ناشی از خاموشی برق در منطقه سرچشمه رشت بود

  • کد خبر: 2111101914
  • چاپ
  • انتشار: 30 فروردين 1401 - 11:31

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان در خصوص خاموشی‌های شب گذشته مناطقی از رشت، گفت: یکی از کابل‌های برق در منطقه سرچشمه رشت دچار اتصالی شد که این امر باعث خاموشی محله‌هایی از رشت شد.

 

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا، مهدی محمدجانی روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: باتوجه به خاموشی های شب گذشته در مناطق پاستوریزه ، سرچمشه و فلسطین رشت، نیروهای این شرکت برای عیب‌یابی به منطقه اعزام و پس از بررسی‌ها مشخص شد که یکی از کابل‌های سیم در منطقه سرچشمه رشت دچار اتصالی است.

وی ادامه داد: البته برق مشترکان در این مناطق وصل شده و هم اینک نیز ماموران این شرکت در حال ترمیم خرابی و اتصالی این کابل هستند تا این مشکل رفع شود و مشترکان این مناطق دوباره با قطعی برق روبرو نشوند.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق گیلان برای پایداری شبکه های برق در این استان از ۲ سال گذشته اقدام به جایگزینی کابل های خودنگهدار به جای سیمهای فرسوده و مسی کرده و امسال نیز این کار ادامه خواهد یافت تا علاوه بر پایداری شبکه‌های برق، سرقت از کابل های برق نیز کاهش یابد چون یکی از دلایل عمده قطع موردی برق، سرقت سیم برق است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: سال ۹۹ و در فاز نخست اجرای طرح جهادی، یکهزار کیلومتر شبکه فرسوده سیمی در سطح استان گیلان با صرف هزینه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به کابل خود نگهدار مجهز شد و فاز دوم نیز جهت تبدیل و جایگزینی یکهزار کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته اجرایی شد.

محمدجانی اظهار کرد: در گیلان حدود ۱۹ هزار کیلومتر خط فشار ضعیف وجود دارد که با توجه به این میزان، یکی از استان هایی هستیم که از بیشترین میزان خط فشار ضعیف برخوردار است و در اجرای طرح جهادی، سیم های مسی به کابل های خودنگهدار تبدیل می شوند.

وی گفت: همچنین سامانه برق ایران (برق من ) کوتاه ترین راه برای رفع مشکلات و اعلام خاموشی ها محسوب می شود که برای تحقق این مهم، مشترکین می توانند با مراجعه به سایت شرکت به آدرس http://www.gilanpdc.ir یا کافه بازار با نصب این اپلیکیشن جامع و کار بردی از مزایای آن استفاده کنند.

خسارت‌دیدگان از خاموشی به اداره برق منطقه مراجعه و یا در سامانه برق من ثبت نام کنند

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان در خصوص خسارت های ناشی از قطعی برق اشاره کرد و افزود: بهترین راه این است که افرادی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت شدند، در سامانه برق من ثبت نام و مورد خسارت دیده خود را در این سامانه ثبت کنند.

محمدجانی افزود: همچنین این افراد می‌توانند علاوه بر ثبت نام در سامانه برق من، در سایت توانیر مراجعه و ثبت نام کنند و  یا مدارک و مستندات خود را به اداره برق محل خود ارایه دهند تا پس از آن کارشناسان، این امر را مورد رسیدگی قرار داده و میزان خسارت وارده مشخص و در نهایت این خسارت پرداخت شود. 

توزیع برق گیلان در کل استان نزدیک به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۵۴ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را ، مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار