بازگشت دمای هوای 38 درجه ای به قائمشهر بعد از 17 سال\

بازگشت دمای هوای 38 درجه ای به قائمشهر بعد از 17 سال

  • کد خبر: 2111101857
  • چاپ
  • انتشار: 23 فروردين 1401 - 16:15

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از رکوردشکنی گرمای هوای ماه فروردین در استان خبر داد و گفت که همتچنین دمای هوا در قائمشهر به ۳۸ درجه بالای صفر رسید که برای این منطقه گرما تا این میزان در ماه  فروردین طی ۱۷ سال گذشته سابقه نداشته است.

به گزارش استناد نیوز، احمد اسدی روز سه شنبه، افزود که آخرین بار ۱۵ فروردین سال ۱۳۸۴ دمای هوای مازندران در یک نقطه از مازندران یعنی شهر ساری به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود.

وی گفت که امروز همتچنین دمای هوا در قائمشهر به ۳۸ درجه بالای صفر رسید که برای این منطقه گرما تا این میزان در ماه  فروردین طی ۱۷ سال گذشته سابقه نداشته است.

اسدی افزایش زیاد  دمای هوا در روز جاری را عمدتا مربوط به مناطق شرقی مازندران دانست و افزود که دمای هوا در مناطق غربی مازندران از جمله چالوس، نوشهر، رامسر، تنکابن و عباس آباد امروز بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در گرم ترین زمان بوده است.

وی با بیان این که از امشب با شمالی شدن جریان هوا ، شهروندان مازندرانی شاهد وزش باد نسبتا شدیدی خواهند بود، توضیح داد: دمای هوای استان نیز از فردا چهارشنبه کاهشی می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را برای فردا چهارشنبه  صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش گرما و در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد  پیش بینی کرد و گفت که روز پنجشنبه هم هوای استان نیمه ابری تا ابری می شود که با کاهش دما،  بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد شد   .

و ی وضعیت هوای مازندران در روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه را نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما ، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرد.

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد نسبتا شدید برای فردا در مازندران

اسدی همچنین نسبت به وزش باد نسبتا شدید از صبح فردا چهارشنبه تا عصر همین روز هشدار داد و گفت: آسیب به پوشش خزانه های برنج مهم ترین اثر مخاطره ناشی از وزش باد شدید است.

وی به کشاورزان توصیه کرد حتما نسبت بستن و مقاوم سازی کامل پوشش خزانه اقدام کنند تا بوته های نشاء دچار استرس دمایی نشوند.

اسدی همچنین نسبت به احتمال آسیب دیدن پوشش گلخانه ها و انداخته شدن تابلوهای تبلیغاتی در خیابان ها نیز هشدار داد و خواستار مستحکم  سازی آنها شد /. منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار